Nutrilett dag 1 till 6

8 Dec

Testar Nutrilett Quick Weight loss i 3 veckor för första gången i mitt liv. Nu är det hög tid att bli av med extrakilona och träna på allvar. Dom där extrakilona har kommit….kommit och kommit. Nu är det dags för dom att försvinna…försvinna och försvinna. Från 53kg till HJÄLP! På vågen stod 85kg till min lilla längd på 165cm. Jag är 35år och vill inte växa på bredden varje år som går.  Det var ingen rolig känsla kan jag säga tog det ändå rätt så bra tycker jag, stoppade huvudet i kylskåpen och tuggade i mig mackor med olika pålägg, matreser (som att det skulle finnas kvar) haha nähe, inte denna gången.  Det var faktiskt lite tufft att se siffrorna på vågen måste jag erkänna, har undvikit det in i det sista. Förr motionerade jag mycket, åt nyttigt och vägde 53kg. Sen kom stressen, depressionen, medicinen, latheten och bortförklaringarna just det jag slutade även röka. Den där latheten är en envis jävel han ville stanna kvar längst av alla, depressionen har också kommit och gått lite som den vill. Nu har den här tjejen fått nog av ”Herr Lathet” och ”Fru Bortförklaring” Nu har den här tjejen fått besök av ”Herr Viljestyrka” och ”Fru Motivation” Så nu kör vi!

Började Nutriletts VLCD-diet i måndags så nu är jag inne på dag 6. Lite kort summering av vikt, midjemått och träningen.

 

Dag 6. Lör 8/12-2012

Startvikt:85kg

Vikt:82,9kg (-2,1kg)

Mat:5 påsar Nutrilett chokladsmak, en kopp svart kaffe och mycket vatten. Vitaminer.

Träning:Vilodag

 

Dag 5. Fre 7/12-2012

Startvikt:85kg

Vikt:82.9kg (-2,1kg)

Mat:5 påsar Nutrilett vaniljsmak, en kopp svart kaffe och mycket vatten.Vitaminer.

Träning:15min Cykling, 15min Gåband, 10min Roddmaskin, 30min Promenad Ute.

 

Dag 4. Tors 6/12-2012

Startvikt:85kg

Vikt:83kg (-2kg)

Mat:5 påsar Nutrilett vaniljsmak, en kopp svart kaffe och mycket vatten. Vitaminer.

Träning:20min Cykling, 30min Gåband, 45min Styrketräning

 

Dag 3. Ons 5/12-2012

Startvikt:85kg

Vikt:83.5kg (-1,5kg)

Mat:5 påsar Nutrilett chokladsmak, en kopp svart kaffe och mycket vatten. Vitaminer.

Träning:Vilodag

 

Dag 2. Tis 4/12-2012

Startvikt:85kg

Vikt:83,5kg (-1,5kg)

Mat:5 påsar Nutrilett chokladsmak, en kopp svart kaffe och mycket vatten. Vitaminer.

Träning:15min Cykling, 15min Gåband, 15min Roddmaskin, 30min Styrketräning.

 

Dag 1. Mån 3/12-2012

Vikt:85kg (Startvikt)

Midja:89cm

BMI:31,22 (Fetma Klass 1)

Mat:5 påsar Nutrilett chokladsmak, en kopp svart kaffe och mycket vatten. Vitaminer.

Träning:20min Cykling, 10min Gåband, 30min Styrketräning.

Nutrilette

2 svar to “Nutrilett dag 1 till 6”

  1. Lotta december 13, 2012 den 20:34 #

    Va kul att träffa på ”Herr Viljestyrka” och ”Fru Motivation” !!! Det här kommer gå kanon om du kastat bort hemmanyckeln för ”Herr Lathet” och ”Fru Bortförklaring”!! 😉

    • Livsvågen december 13, 2012 den 21:42 #

      Haha ja, jag har slängt nyckeln 😉 Dom är inte välkomna hit längre ”Herr Viljestyrka” och ”Fru Motivation” agerar som dörrvakter 🙂

Kommentera

