Meditation och andningsövning för att minska stressen

12 Dec

Ibland är det stressigt och då är det svårt att vara fokuserad. Det jag brukar göra för att bli mer avslappnad och harmonisk  är att meditera och använda olika avslappningsövningar. Mindfulnessövningar hjälper mig att få bättre kontroll över mitt liv, bättre kontroll över mina tankar, känslor och handlingar. Mindfulness hjälper mig att vara här och nu. Här hittade jag en intressant sida om Mindfulness Mindfulnesscenter — Mindfulnessblogg där kan man ladda ner en enkel, gratis Andningsövning i mp3-format Prova meditera. Och visst är det skönt att bli avslappnad 🙂

Att leva här och nu

Kommentera

