Nutrilett dag 10

12 Dec

Nu är jag inne på dag 10 av min VLCD-diet med Nutrilett. Jag gått ner 0,9kg efter att vågen stått stilla i 3 dagar. Det här med att vara i Ketos fungerar väldigt bra. Jag känner mig jättepigg och har mer energi än någonsin. Jag känner inga hungerskänslor och har inte heller det där suget efter någon speciell maträtt som man brukar ha. Är jättestolt över mig själv att jag klarat av att följa dieten strikt 🙂 Fick lite mer motivation idag när jag hade besök av min pappa och bror här. Båda ville väga sig då dom inte gjort det på ett tag, min bror vägde 74,9kg och pappa vägde 88,8kg. Jag tänkte för mig själv Herregud! Min bror som  är mycket längre än mig och normalviktig väger mindre än mig. Pappa har fått lite ölmage, men inte så farligt 😉 Jag vet man kan aldrig jämföra vikten mellan en man och en kvinna, men jag är kvinna och betydligt mycket kortare än min bror och min pappa och då ska jag fasiken inte väga mer än dom nån måtta får det vara haha.

Jag gör den här viktresan för min egen skull! För att jag ska må bättre, få bättre hälsa och mer energi. Det där med att kunna ha sina gamla jeans på sig ser jag bara som ett plus. BMI har jag glömt att skriva om. När jag började Nutrilett dieten den 3/12  hade jag ett BMI på:31,22 vilket betyder:Fetma klass 1. Inte roligt, inte roligt alls 😦  Nu idag den 12/12 har jag ett BMI på:29,75 vilket betyder:Övervikt. Inte roligt det heller, men jag är på god väg åt rätt håll till ett hälsosamt liv. Mycket handlar om att lägga om sina vanor, vara fokuserad, målmedveten och låta saker och ting ta tid.

Vikten har kommit sakta men säkert och det enda jag kan göra är att acceptera det, låta tanken passera och tänka framåt. Tänka framåt på hur jag vill ha det och hur jag ska nå dit. Det ordnar sig!

 

 

 

Dag 10. Ons 12/12-2012

Startvikt:85kg

Vikt:81kg (-4kg)

Mat:5 påsar Nutrilett (choklad och vaniljsmak), en kopp svart kaffe och mycket vatten. Vitaminer.

Träning:45min Promenad ute

2 svar to “Nutrilett dag 10”

  1. Mittnyaliv december 14, 2012 den 12:56 #

    Alla steg ner är sköna att ta! Även om det ”bara” är från fetma till överviktig så får man inspiration av dem =)

    • Livsvågen december 14, 2012 den 13:15 #

      Jajamensan och allting får ta sin lilla tid 🙂

Kommentera

