Dags för Gymmet och försöka fånga en Personlig Tränare

14 Dec

Nu är det dags att åka till Friskis&Svettis. igen för att underhålla dom befintliga musklerna som ligger undangömda nånstans bakom kärlekshandtagen 😉 Har funderat om jag ska anlita Personlig Tränare nån gång i framtiden så jag kunde få individuellt träningsupplägg och få hjälp att bättra Styrka, Kondition och Snabbhet, Det är så jäkla dyrt bara. Tänk om nån ville bli min PT helt gratis i utbyte…hm ja mot vad? Att dom fick äran att forma om min kropp, visa hur snabbt man når resultat och få visa hur duktig PT han eller hon är. Resultaten skulle  dom ju kunna använda sig av som reklam för deras egen skull för att kunna locka till sig fler kunder. Sen skulle dom faktiskt få vara glada att dom fick tillbringa tid med en sån här trevlig tjej haha. Man skulle kunna se det som ett experiment och jag skulle vara testperson – Från Fettokisse till Fit Undrar om nån skulle nappa på det?

Sen skulle det vara kul att göra Fystest nån gång när man har råd. Testa sin Kroppssammansättning-Rörlighet, Styrka, Snabbhet och Syreupptagningsförmåga. Frågan är bara om jag skulle våga se resultaten. Min Kronologiska ålder skulle vara 35år, men den Biologiska åldern min kropp skulle ha skulle vara minst 60år haha. Men det kanske skulle vara bra att få se svart på vitt. Då skulle man nog bli ännu mer motiverad att fortsätta sin viktresa, nästan förbannad skulle man bli, när man ser hur dåligt man har tagit hand om sin kropp och sig själv. Bra! då kan man ta ut ilskan när man tränar 🙂

7 svar to “Dags för Gymmet och försöka fånga en Personlig Tränare”

  1. johannalanzen december 14, 2012 den 22:08 #

    Hej! Åh va kul o höra, alltid kul med nya läsare, du har också en från o med nu! Jättekul att läsa om andra i samma situation =) Läste att du sökte en PT, vart bor du? Min sambo pluggar idrottsvetenskap och hade säkert tyckt det var kul, även utan betalning kanske =) Lycka till =) KRAM

    • Livsvågen december 14, 2012 den 22:34 #

      Men vad trevligt att du vill följa min viktresa 🙂 Oj, vad snabbt det gick med erbjudande om PT. Vilket fint erbjudande 🙂 Jag flyttar till Stockholm i januari. Kram

      • johannalanzen december 15, 2012 den 00:02 #

        Attans! Vi bor i Malmö så de blir lite svårt 😉 Men lycka till ändå! Och följa dig kommer jag göra såklart, hoppas du vill följa min fortsatta resa att hålla vikten och motivationen =)

      • Livsvågen december 15, 2012 den 01:35 #

        Tack! Ja det skulle bli lite svårt. Självklart ska jag följa dig och peppa dig 🙂

  2. Jenny - 2xlblog december 18, 2012 den 13:01 #

    Kontakta Emi vettja! Hon har ‘före- jul-erbjudande’ på Personlig Träning. Håller till i Täby http://www.träningsglädje.com/

    • Jenny - 2xlblog december 18, 2012 den 13:02 #

      Alltså man kan nyttja det efter jul också

    • Livsvågen december 18, 2012 den 13:12 #

      Tack för tipset! Ska kika in på sidan lite senare 🙂

Kommentera

