Från Torr till Mjuk på några minuter

16 Dec

Jag tillhör den kategorin av människor som har torr och känslig hud och det blir värre på Vintern när det är torrt och kallt ute. Nu när jag kör Nutriletts VLCD-diet och går ner i vikt så har jag märkt att jag har ännu torrare hud. Nu är det extra viktigt att smörja in kroppen så man inte blir lika skrynklig som ett russin 😉 Har testat mycket fuktighetsgivande och mjukgörande krämer genom åren. Vissa krämer är kladdiga och fastnar i kläderna, andra får jag utslag av. Nu använder jag oftast Parfymfri Babyolja tycker den fungerar väldigt bra. Brukar ha några droppar i ett varmt och skönt bad. Eller smörja in efter duschen sen kan man dansa nakendans eller hoppa runt i lägenheten och låta det självtorka. Från Torr till Mjuk på några minuter 🙂 Visst badkarskanterna blir också lite oljiga, men då kan man väl städa badkaret och få motion på köpet 😉

Från Torr till Mjuk

2 svar to “Från Torr till Mjuk på några minuter”

  1. EllinorO december 16, 2012 den 22:54 #

    Jag är fruktansvärt torr fortfarande och så flagar jag något hemskt. torr hy har garanterat blivit värre efter operationen. Så smörj på!

    • Livsvågen december 16, 2012 den 22:59 #

      Japp jag smörjer och smörjer 🙂

Kommentera

