Nutrilett dag 15 och bara 6 dagar kvar av pulverdieten

18 Dec

Gissa vem som gjorde glädjeskuttet på morgonen? Jag måste vara en jävel på att hoppa hopprep i sömnen 😉 En dold talang som jag kan ha nytta av mina mindre lyckade träningsdagar. Vågen visade 79,6kg och jag höll på att ramla baklänges så överraskad blev jag. Var t.o.m tvungen att kolla inte bara 3 gånger utan 10, trodde jag hade suddiga ögon, men efter att jag sköljt ansiktet med kallt vatten och tittat några gånger till så sjönk det äntligen in i den här lilla skallen. Vilken lycka! 🙂  Så många misslyckade bantningskurer och jojobantningar som jag gått igenom så känns det extra varmt i hjärtat idag. Jag har lyckats köra 15 dagar med Nutriletts VLCD-diet och känner att fan jag klarar ju hela Viktresan.

Motgångar kommer alltid komma, men till min hjälp har jag ”Herr Viljestyrka” och ”Fru Motivation” och deras uppgift är att hålla ”Herr Lathet” och ”Fru Bortförklaring” långt borta från mig. Tycker dom lyckats väldigt bra så dom måste få lite beröm ikväll 🙂  Så jag ska fundera ut lite bra frågor och föra en inre dialog med mig själv på natten (om jag nu inte råkar hoppa hopprep eller göra nån annan aktivitet i sömnen för det vet man aldrig) Eller ska jag kanske ta samtalet  när jag sitter ensam i köket och njuter av mitt morgonkaffe? Är ju van att prata högt med mig själv och även svara mig själv haha så det kanske blir lättare på det viset. Får väl prata högt och ställa lite frågor som- Hur dom lyckas med sitt arbete? Vilka hinder finns på vägen? Hur ska vi stoppa hindren från att komma till oss. Hur ska vi behålla fokus och motivation? Hur ska vi nå målen?  osv. Sen efter en stunds tystnad Får jag väl svara mig själv 😉 och som det sägs- Det är då man får dom bästa svaren! Blev ingen träning idag heller har huvudvärk och ont i halsen, men vad gör det när Ketos håller mig pigg och alert 🙂

Vikt resultat Nutrilett

Dag.15 Mån 17 dec-2012

Startvikt:85kg (121203)

Midja:89cm (121203

Vecka 2 resultat

Vikt:79,6kg (-2,3kg)

Midja:84,5cm (-2cm)

Mat:5 Nutrilett shakes (Chokladsmak), en kopp svart kaffe och mycket vatten. Vitaminer.

Träning:Vilodag

4 svar to “Nutrilett dag 15 och bara 6 dagar kvar av pulverdieten”

  1. Mittnyaliv december 18, 2012 den 09:37 #

    Härligt!! Stort grattis! Visst känns det helt underbart när vågen hoppar till! =)

    • Livsvågen december 18, 2012 den 13:04 #

      Ja det känns riktigt underbart 🙂

  2. johannalanzen december 18, 2012 den 17:39 #

    Jättebra jobbat! Vi har samma våg såg jag nu =) Lite skojigt! Heja heja heja!! Idag mår jag dessutom lite bättre än igår. Tränade imorse och räddat min dator.. så det känns bättre =) Kram!

    • Livsvågen december 18, 2012 den 19:01 #

      Tackar tackar! Lite lustigt köpt har köpt min från Åhléns 🙂 Vad bra att det gick laga datorn 🙂 Kram

Kommentera

