Nutrilett dag 16 och bara 5 dagar kvar av pulverdieten

18 Dec

Idag har jag upptäckt att jag kan:

  • Sitta i Lotusställning, positionen där man sitter med den ena foten över den andra. För några kilo sen var det en omöjlighet- Magen var så stor att när jag försökte sitta i positionen så hände två saker 1.Jag välte åt sidan 2. Jag rullade bakåt som en köttbulle 😉
  • Knyta skorna utan att magen är i vägen och trycker upp brösten mot ansiktet så man blir knallröd  pga att man inte får nån luft.
  • Se fötterna utan att hålla in magen.
  • Gå i uppförsbacke eller trappor utan att få andnöd.

Viktminskningen hittills kan fördelas enligt följande:

  • 200 gr Dubbelhaka
  • 150 gr Kinder
  • 300 gr Bröst
  • 350 gr Rygg
  • 0,5 kg Rumpa
  • 1,5 kg Lår
  • 2,4 kg Mage

Idag har det varit kylskåpsrensning här hemma. Kom på att jag har inte tittat vad som finns där inne på hm måste tänka ca.2veckor skulle jag gissa. Hur kan man glömma att titta i kylskåpet? 😉 Har ju inte behövt handla pga att jag äter Nutrilett shakes. Undvek att handla i början av dieten för ju mindre som lockar desto lättare att motstå frestelsen. Sugen kan jag fortfarande bli på vissa maträtter, men jag har övat nu kan jag t.ex gå förbi en pizzeria utan att tänka  att jag MÅSTE ha, jag kan också gå förbi chips och godishyllor och det känns helt okej jag tänker- Visst det ser jättegott ut, men Hur kommer det kännas efteråt om jag skulle proppa i mig det? Ångest, Dåligt samvete, Skuldkänslor, Nedstämd. Vill jag verkligen Må dåligt? Det har tagit lång tid att komma hit- Att kunna tänka så  och inte komma hem med en matkasse fylld med snacks, färdigrätter, läsk osv. Via Personlig Utveckling och Terapi har jag fått lära mig använda mina inre verktyg och styra tankar åt rätt riktning, få bättre självbild osv,  har även fått hjälp av Mindfullnessövningar, Avslappningsövningar och Andningsövningar. Jag slutade med sockret helt för några månader sen och jag tror att det har varit en av sakerna som har gjort att jag har klarat av den här VLCD-dieten i så många dagar. Jag har inte känt det minsta suget efter socker 🙂 Imorgon är det läkartid och då ska jag ställa frågor till henne om Ketos och Ketoner, ska även be att dom tar lite blodprover på mig. Känner mig fortfarande pigg av Ketos, men samtidigt lite hängig av förkylningen. Tog ändå en lugn promenad idag.

 

Kylskåpsrensning

 

 

 

Dag.16. 18/12-2012

Starvikt:85kg (121203)

Vikt:79,6kg (-5,4kg)

Mat:5 Nutrilett shakes (vaniljsmak), 2 koppar svart kaffe och mycket vatten. Vitaminer.

Träning:1tim Promenad Ute

7 svar to “Nutrilett dag 16 och bara 5 dagar kvar av pulverdieten”

  1. Josefine december 18, 2012 den 23:23 #

    Hej hej!
    Är en 28 årig GBP-opad tjej från Norr som halkade in på din blogg. Har sedan -09 och en viktnedgång på -55 kg ”kvar” mina 10 kg som jag önskar att gå ner…provade Nutrilett för att få en kickstart för ngn månad sedan, men blev less…men har nu beställt nya påsar för att komma igång en gång för alla:) I mitt fall är det inte maten det är fel på, utan den där förbaskade kakan/orna till kaffet och den minimala motionen som inte ger mig det resultat jag vill,- Bra då med en turboboost!:) Hur som helst så måste jag bara säga att du verkar ha en sådan skön inställning, tom smittsam positivitet,- så man nästan längtar efter att få blanda sin VLCD-drink?!:D Bra kämpat och ett fortsatt Lycka till!!

    //Josefine från Boden

    • Livsvågen december 18, 2012 den 23:53 #

      Tack snälla jag blev jätterörd av dina fina kommentarer 🙂 Härligt om jag kan sprida positiv energi även via den här vägen 🙂 Grattis till-55kg och dom där 10kg som du har kvar det kommer du fixa! Du är ju nästan där- Jag kan nästan se framför mig att om några veckor eller månader kommer du skriva till mig och säga att du har lyckats! Jag önskar dig all lycka till och behöver du mer positiv energi så är det bara att skriva till mig.

      • Josefine december 20, 2012 den 05:27 #

        Jomenvisst!:) Tack så mycket! Roligt med feedback, gör såå mycket mer än att bara bolla med sig själv som i mitt fall inte har gett något vettigt alls…:/Är nog det här med alla hinder man sätter upp för sig mentalt tror jag, ”Alla andra klarar nog av det- men inte jag”-tänket. No more!:D Vi får höras & fortsatt Lycka till!

      • Livsvågen december 20, 2012 den 13:09 #

        Absolut dom enda hinder är ens tankar. Du kommer fixa detta jag lovar! 🙂

  2. Mittnyaliv december 19, 2012 den 08:15 #

    Har samma problem hemma med kylskåpet. Det gapar tomt för det mesta. Har ju dock en dotter som äter normal kost så det är bara hennes kost som finns där. Känns lite fattigt när någon kommer över och man inte har någonting att bjuda på. Men så är det ju bara.
    Det är alltid skönt när man gör upptäckter på saker man trodde att man inte kunde =) Kämpa på! Det går ju kalasbra!

    • Livsvågen december 19, 2012 den 12:57 #

      Tack snälla jag kämpar på! Ja visst är det roligt att man upptäcker nya saker varje dag 🙂 Samma här min dotter äter normal kost och när hon är hemma finns det mat kylen 😉 Passade på att starta dieten när jag är ensam hemma.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Dag 93 Positiva effekter | Livsvågen - mars 6, 2013

    […] Här. kan du läsa hela det inlägget. […]

Kommentera

