Nutrilett dag 18 och bara 3 dagar kvar av pulverdieten

21 Dec

Nutrilett VLCD-dieten fungerar fortfarande bra jag mår toppen Ketonerna gör sitt jobb 🙂 Vad konstigt det känns att börja tugga mat från och med måndag nu har jag ju bara ätit flytande föda i 18 dagar. Kan knappt själv förstå hur jag har klarat av det utan att fuska en enda gång. Jag är stolt över mig själv!  Träningen har gått så där den här veckan har ju varit förkyld, men imorgon är det dags igen då blir det gymmet och lite lugnare träning. Ska bli riktigt kul blir ju rastlös av att sitta hemma. Nästa vecka blir det tuffare pass på Gymmet för då äter jag mer mat än bara Nutrilett shakes. Härligt! Nästa månad ska jag börja på Spinning har testat det några gånger tidigare och jag gillade det 🙂 Åh, jag längtar.

Ta hand om er alla underbara människor som kämpar på grund av olika anledningar. Ni ska också vara väldigt stolta över er själva, stanna upp och ge er en klapp på axeln för det är ni värda. Alla måste ha gjort någonting som dom kan vara stolta över eller hur? Ni är alla Älskvärda och alldeles Underbara.

Ett Ta Hand Om Dig Hjärta Till Alla Underbara Människor

Ett ta hand om dig Hjärta

 

 

Dag.18 Tors 20/12-20012

Startvikt:85kg (121203)

Vikt:78,8kg (-6,2kg)

Mat:5 Nutrilett shakes (vaniljsmak) 2 koppar svart kaffe och mycket vatten.Vitaminer

Träning:1tim Promenad Ute

5 svar to “Nutrilett dag 18 och bara 3 dagar kvar av pulverdieten”

  1. timraj december 21, 2012 den 21:29 #

    Hej! Jag hittade din blogg via en bloggportal, tror den hette blogglista punkt se eller liknande. Hur som helst, mycket intressant att läsa dina inlägg om VLCD. Om jag har förstått rätt går det ut på att minska i vikt genom att hålla kalorierna på en väldigt låg nivå? Men går man inte omkring och känner sig hungrig konstant då? Min egen kosthållning är LCHF sedan våren 2009 och jag mår utmärkt på den. Äter gott och blir mätt. Därför förstår jag inte riktigt varför man skulle välja VLCD istället för LCHF..

    • Livsvågen december 21, 2012 den 22:44 #

      Hejsan! Vad roligt att du hittade hit. Du har rätt VLCD-diet går ut på att äta väldigt få kalorier per dag mellan 460-800 kalorier i ett visst antal veckor. Man rekommenderas inte att köra en VLCD diet i mer än 3v för då kan kroppens metabolism hamna i svältläge och viktnedgången kan avstanna, man ska inte fortsätta dieten längre än 3v utan att ha pratat med en läkare. Nu på söndag är min VLCD slut för då har jag ätit dieten i exakt 3v. Från och med måndag kommer jag att äta vanlig nyttig mat, men byta ut vissa av måltiderna mot Nutrilett bars, soppor och shakes. Jag kommer äta mer kalorier än nu och gå ner i vikt i mycket långsammare tempo och då kallas inte dieten för VLCD längre. Mitt mål då är att försöka gå ner ca.1kg per vecka vilket är lagomt. Jag började Nutriletts VLCD diet för att jag behövde en kickstart för att bli av med några kilon snabbt så att jag kan behålla motivationen att fortsätta min viktresa 🙂 Om man inte känner sig konstant hungrig? 2-3 första dagarna kände jag mig lite hungrig, men sen har min kropp hamnat i Ketos (vilket man gör när man äter VLCD eller annan kolhydratfattig kost) och då har mina hungerskänslor försvunnit och jag har känt mig pigg och glad. Jag har lagt upp länkar på hemsidan ang.VLCD diet och Ketos även till Kostdoktorn.se som handlar om LCHF och Ketos där kan du läsa lite mer om du vill 🙂

    • Jenny - 2xlblog december 22, 2012 den 21:04 #

      Hej! Vad skönt att det funkar för dig med LCHF! Jag lägger näsan i blöt och slänger in ett litet svar jag också, eftersom jag gick på VLCD tre veckor i augusti 2011 som en start på min viktminskning. Det ska precis som Licsvågen säger bara göras under en kort period och syftar till att få en riktig kickstart på nedgången, så att man blir extra motiverad att fortsätta att jobba viader. Då kan men t ex fortsätta med LCD som är måltidsersättningar med ytterligare 200 kcal/dag. Jag körde det under 9 veckor efter de tre första och gick ned totat 19 kg under dessa 12 veckor. Sedan fortsatte jag med upptrappning till vanlig mat under 3 veckor och gick ned totalt ungefär 23 kg som jag för första gången i livet hålli sedan dess – nu 13 månader 🙂

  2. Jenny - 2xlblog december 22, 2012 den 20:58 #

    Du är grym! Härligt att det funkat så himla bra 🙂

    • Livsvågen december 22, 2012 den 23:32 #

      Tack! Ja, jag är jätteglad att det har fungerat så bra som det har gjort 🙂

Kommentera

