Nutrilett dag 19 och bara 2 dagar kvar av pulverdieten

22 Dec

Idag har  jag tränat förkylningen är som bortblåst. Skönt!  Imorgon ställer jag väckarklockan på ”tidigt” då blir det gymmet igen och träning i lugnt tempo lite Cykling och Gåband tänkte jag. Jag kallar Löpband för Gåband nu eftersom det är det jag gör på den Går 🙂 Man ska inte träna hårt nu under VLCD, men att röra på sig är viktigt. Dessutom får jag ont i kroppen och blir rastlös om jag bara sitter stilla. Vikten står på samma som igår 78,8kg och jag vet varför. Det är en sån där rolig tid i månaden då man samlar på sig vätska så jag är förvånad att jag inte gått upp i vikt. Men imorgon är en ny dag och nya utmaningar 🙂 På måndag morgon har det gått exakt 21 dagar med dieten då blir det vägning, ta midjemått, resultat och sammanställning av hela Nutrilett VLCD dieten. Spännande!

Jag har skrivit en del om Nutriletts VLCD-diet här, men skriver lite mer.

Nutriletts Quick weight loss går ut på att man byter ut samtliga 5-6 måltider i upp till 3 veckor mot Nutriletts VLCD-diet produkter. Kvinnor ska ha 5 portioner (ca. 560kcal/dygn) och män 6 portioner (ca.670 kcal/dygn). Det är viktigt att man tar alla 5 (6) portioner per dag för att vara säker på att man får i sig alla nödvändiga näringsämnen. Det är viktigt att dricka mycket vatten under dieten. Kaffe och te utan mjölk och socker går också bra att dricka. Nutriletts VLCD är till för personer med ett BMI på över 25 och som snabbt vill komma i gång med viktminskningen Snabb viktminskning – Nutrilett. Nutriletts Quick Weight loss  Vanilla shake – Nutrilett. är en variant av av lågkalorimåltid med smak av vanilj.

Viktigt!

På  Nutrilett.se hemsida Vanliga frågor – Nutrilett. står det att: Nutriletts VLCD-produkter för snabb viktnedgång är näringspulver som endast är avsett för överviktiga personer utan hälsoproblem. Nutriletts VLCD-produkter bör inte användas som enda näringskälla för barn, ungdomar, äldre, gravida eller ammande. Inte heller vi ätstörningar, vid störningar i ämnesomsättningen i metabolismen eller i andra situationer där ett lågt energiintag är ohälsosamt. Om du är allergisk mot vissa livsmedel bör du konsultera din läkare innan du använder Nutrilett. Om du använder Nutriletts VLCD-produkter som enda näringskälla i mer än tre veckor bör detta ske i samråd med läkare. Tänk även på att dricka rikligt med vatten eller annan kalorifattig vätska.

En sån här tog jag tidigare ikväll Nutrilett shake med vaniljsmak. Skål på er!

Nutrilett vanilj shake

 

 

 

Dag.19 Fre 21/12-2012

Startvikt:85kg (120303)

Vikt:78,8kg (-6,2kg)

Mat:5 Nutrilett shakes (vaniljsmak), 1 kopp svart kaffe och mycket vatten. Vitaminer.

Träning:25min Cykling, 25min Gåband, 30min Styrketräning

Kommentera

