Dag 23 Hemmaträning Trappmaskin och Proteindjungel

26 Dec

Idag har vikten ökat med 300gr från 77,6kg till 77,9kg, men vad gör det den ska ju öka upp till några kilo efter avslutad Nutrilett  VLCD 😉 Bra nu kan min kropp börja ta till sig alla näringsämnen som den behöver. Jag googlar runt bland proteinpulver djungeln och försöker bli klokare. Försöker ta reda på vilka proteinpulver som är bra? Jag har bara använt proteinpulver en gång i tiden, men jag kommer inte ihåg vilket märke det var. Det finns ju så många olika att välja mellan, men jag hittar nog nånting som passar för mig. Annars frågar jag nån Biffig Gymgubbe som är expert inom området 🙂

Jag har haft hemmaträning idag har gjort Situps, armhävningar osv och sen har jag trampat på min trappmaskin det är ingen vanlig trappmaskin utan den är lite speciellt utformad som gör att man tränar Core muskulaturen i ryggen och dom sneda magmusklerna samtidigt som man tränar styrka i säte, lår och ben och även konditionen. Tyvärr kommer jag inte ihåg var exakt jag köpte trappmaskin, men jag hittade en på Gymgrossisten.com som ser nästan exakt likadan ut som min här hemma så här ser den ut  Abilica CoreStep 360. Kollade på TV samtidigt som jag trampade tänkte förena nytta med nöje för en gång skull. Kaloriantalet som står i bilden jag lägger ut här får man säkert ta med en nypa salt, men jag tänker så här all träning är bättre träning än ingen träning alls 🙂 Jag har varit lite tråkig idag och ätit nästan samma mat som igår, men lax är ju så gott. Imorgon blir det Gymmet och Styrketräning sätter väckarklockan på ”tidigt” igen. Ja, och så måste jag göra lite annan mat för att få lite variation skulle jag få välja skulle vi äta lax 7 dagar i veckan haha.

Träning Trappmaskin

 

 

 

Dag 23 Tis 25/12-2012

Startvikt:85kg (121203)

Vikt:77,9kg (-7,1kg)

Mat:Frukost Nutrilett Smoothie 210kcal, Mellanmål Nutrilett shake 112kcal, Lunch Nutrilett bar 216kcal, Mellanmål:Nutrilett smoothie 210kcal, Middag:Lax, 1 ägghalva, potatis, vatten 386kcal, Kokta grönsaker 62kcal. Totalt:1196kcal

Träning:45min Hemmaträning och Trappmaskin

Kommentera

