Dag 27 Hjärnspöken

29 Dec

Alla har vi våra hjärnspöken som gör sig påminda i olika situationer jag har också mina svackor, men då brukar jag sätta mig ner och meditera lite och påminna mig själv- Varför gör jag det här? Svar: För att få bättre hälsa, minska olika risker som kommer i samband med övervikten som högt blodtryck, förhöjda blodfetter, diabetes osv, för att få bättre kondition och mer energi 🙂 Dom enda hinder som kan sabba allting för oss är våra egna hjärnspöken, våra egna tankar, våra höga krav på oss själva och våra rädslor för att misslyckas. Sparka undan hjärnspökena, sänk kraven på dig själv och Tro på dig själv du kan mycket mer än du tror! Du kommer att lyckas, du har målat upp en målbild i ditt huvud, visualisera ofta, gör bilden så levande du kan, tänk hur det kommer kännas när du står där vid mållinjen. Du har bestämt dig, din vilja är starkare än stål och du är envis som en åsna, klart du ska lyckas! 🙂

Jag brukar visualisera och meditera flera gånger i veckan det är helt otroligt vad mycket man lär sig om sig själv och sina tankar och hur man kan förändra sina tankar till mer positiva tankar. Så många gånger som man har trott att ens tankar  är sanning och att det måste vara rätt eftersom jag tänker så. Det behöver det absolut inte vara vissa tankar poppar bara upp automatiskt, vissa tankar är inlärda sedan vi var små osv. Jag vet att jag var rädd för att gå till ett Gym en period, det handlade om min dåliga självkänsla, min osäkerhet, mina felaktiga tankar om mig själv och min kropp, mina tankar om att andra skulle kolla konstigt på mig, undra vad jag gjorde där egentligen och att jag inte kan använda maskinerna på rätt sätt osv. Det här var för länge sen när jag fortfarande var tonåring, men vissa dagar kan såna tankar fortfarande poppa upp fast jag är vuxen. Numera vet jag att ingen har tid att kolla på andra när dom tränar alla är fokuserade på sin egen träning, alla ser olika ut i olika åldrar, alla är inte vältränade och har världens bästa kondition. Man får se ut exakt hur fan man vill, man är där för sin egen skull och tränar efter sina egna förutsättningar. Och skulle nu någon får för sig att att titta på just mig Herregud så farligt är det inte, man får väl ta det som en komplimang eller nåt eller så kanske dom tänker- Oj, vad hon kämpar på, hon är lite rund, men jävlar vad hon tar i det är nästan så jag ska fråga henne hur hon gör haha 😉 Nej, men numera tänker jag inte så mycket när jag tränar jag går bara dit och gör mitt pass, jag är väldigt fokuserad på det jag ska göra så jag har inte tid att tänka eller titta på andra. 

Jag vaknade inte på morgonen av väckarklockan jag har sovit väldigt djupt det brukar inte hända så ofta kanske 2gr per år så det blev ingen styrketräning idag, men jag tog en Powerwalk. Imorgon blir det dubbla väckarklockor jag måste ju upp nån gång, jag har gått ner i vikt också hela 100g Jippii! Ja det var väl lite av mina tankar ikväll.

 

 

Dag 27. Lör 29/12-2012

Startvikt:85kg (121203)

Vikt:77,9kg (-7,1kg)

Mat:Frukost:Nutrilett Smoothie 210kcal, Mellanmål Nutrilett shake 112kcal, Lunch, Nutrilett bar 216kcal, Mellanmål, Nutrilett smoothie 210kcal, Middag, Köttfärsbiff med ugnstekta grönsaker 260kcal.Totalt 1008kcal.

Träning:50min Powerwalk

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: