Dag 28 Känner mig lycklig

31 Dec

Idag känner jag mig oerhört lycklig det känns bara att allting flyter på så himla bra. Träningen går bra, att blanda Nutrilett och vanlig mat fungerar bra, jag har inget sockersug, jag har klarat av att motstå frestelser i form av mat 😉 jag har inte fuskat, jag har inte druckit alkohol inte ens till julafton tog jag ett glas och jag tänkte hoppa över alkoholen imorgon nyår också. Visst skulle jag kunna ta 1-2 glas vin, men jag känner inte för det helt enkelt. Jag äter min nyttiga mat, kollar på lite raketer och sen är jag nöjd. Jag känner mig stolt över mig själv att jag klarat av att motstå frestelserna och att jag klarat att vara så disciplinerad som jag har varit. Blev ännu gladare när min granne kom fram till mig och frågade hur mycket jag har gått ner i vikt?  Hon tyckte det var jättestor skillnad på ansikten, överkroppen och magen 🙂 Det var jättekul! Haha så restrerande fläsket som sitter kvar är på rumpan. Jag kan gärna ge bort några kilo från den till någon som inte har en rumpa och vill ha större rumpa. Varsågod jag kan sponsra med några kilo. Det är bara att kontakta mig haha. Numera har jag ingen dubbelhaka den är borta helt och hållet, bilringen på ryggen och magen har nästan försvunnit, imorse fick jag på mig ett par jeans som jag inte haft på 1,5år 🙂 Visst fan gå det framåt med allting. Hade tänk att jag ska ta nya bilder inom snar framtid. Först tänkte jag ta var 5e kg, men vem vet jag kanske tar nån bild innan det också. Ska försöka ta både hel- och halvkroppsbilder.

Jag älskar känslan efter träning, när endorfinerna drar en vals i min kropp- Den lyckan och energin är helt underbar 🙂 Idag sitter jag på soffan har lagt upp fötterna på fotpallen och bara ler åt allt möjligt så lycklig är jag. Jag behöver inte så mycket mer i mitt liv (förutom mer positiva människor i min omgivning)  Bra, snälla, humoristiska, ödmjuka och empatiska människor i sin omgivning kan man inte få nog av. Vikten min den står på samma som igår 77,9kg konstigt att den inte har rört på sig, men kläderna känns ännu större- kanske vätska som är nästan borta nu, kanske Gympassen och Träningen har hjälpt? Gud vad glad jag är till våren ska jag köpa ny garderob efter att jag har gått ner alla kilona, ska försöka åka utomlands, söka nytt jobb ( där jag jobbar nu, dom har inte råd att ha kvar mig så jag måste hitta ett nytt jobb from 1/4) men konstigt nog känner jag mig inte stressad för det. Eller så kommer stressen senare? Jag håller på att packa här hemma vi ska flytta till Stockholm om några veckor, men inte ens för det känner jag mig stressad. Vad är det med mig? Har jag äntligen lärt mig att slappna av? 🙂

 

 

 

Dag.28 Sön 30/12-2012

Startvikt:85kg (121203)

Vikt:77,9kg (-7,1kg)

Mat:Frukost Nutrilett Smoothie 210kcal, Mellanmål Nutrilett shake 112kcal, Lunch Nutrilett bar 216, Mellanmål, Nutrilett shake 112kcal, Middag Stekt Lax med kokos och limesås, äggnudlar och grönsaker 510kcal. Total:1160

Träning:30min Cykling, 20min Gåband, 45min Styrketräning

2 svar to “Dag 28 Känner mig lycklig”

  1. lindajsson december 31, 2012 den 10:16 #

    Faan så underbart. Jag har också en känsla av att jag är stark. Fantastisk start på året!
    Gott nytt år!

    • Livsvågen december 31, 2012 den 15:44 #

      Ja jättehärligt att må så här. Är så glad för din skull att du också känner dig stark 🙂 Gott nytt år till dig med!

Kommentera

