Dag 37 Kroppsform, mat och träning

8 Jan

Har surfat runt som vanligt och läst om hälsa, kost och träning. Den här gången fastnade jag för en artikel på Aftonbladets hemsida som heter Toppa Formen det handlar om olika kroppsformer som kurvig, rund, och rak och hur man kan toppa sin figur med rätt mat och träning. Jag har ju kroppsform päron då överkroppen axelpartiet är mindre än underkroppen rumpa och lår. Midja har jag också haft en gång i tiden (nu ser det inte ut som en midja, men den finns där nånstans under kärlekshandtagen haha) Fredrik Paulún, näringsfysiolog och kostexpert  rekommenderar att man byter sin kost till LCHQ med mycket grönsaker, drar ner på kolhydraterna och äter sockerfritt om man har en figur med mycket former och vill gå ner i vikt och att träningsformerna som Styrketräning, Cirkelträning, Simning och Längdskidor är bra för den kurviga figuren. Några övningstips var Armhävningar Special, Sidoutfall med bicepscurl och Plankrodd. Jag undrar vilken dag jag orkar göra Plankrodd får nog öva mig på Plankan ett tag först haha eller jag kanske fixar det jag vet inte? Måste nog testa för att få svar 🙂 Här. kommer du till artikeln.

Jag känner mig lite piggare idag har orkat ta mig till affären och fixa lite andra ärenden, men när jag kom hem så märkte jag att jag är inte helt frisk än. Packade och städade sen tog kraften slut och jag var tvungen att ta alvedon och sova en timme. Ja, det var ju kul att vara pigg ett par timmar hjärnan ville nog mer än kroppen orkade. Tyvärr har jag inget val, jag måste orka packa allt innan flytten har ingen som kan komma och hjälpa mig just nu. Försöker ta det i lugnt tempo och sakta men säkert ska det gå! 🙂 Får se till att försöka vila ordentligt på nätterna, mycket vitaminer och vätska så löser det sig. Längtar tills jag är frisk, har flyttat och kan börja träna ordentligt.

 

 

 

Dag.37 Tis 8/1-2013

Startvikt:85kg (121203)

Vikt:76,6kg (-8,4kg)

Mat:Frukost Nutrilett bar 216kcal, Mellanmål Nutrilett smoothie 210kcal, Lunch Nutrilett smoothie 210kcal, Mellanmål Nutrilett bar 216 kcal, Middag Spagetti med köttfärssås och grönsaker 330kcal. Totalt:1182kcal

Träning:Vilodag

8 svar to “Dag 37 Kroppsform, mat och träning”

  1. johannalanzen januari 8, 2013 den 23:29 #

    Krya på dig! Hoppas att du mår bra snart och kan komma igång med träningen som man märker att du längtar massor efter! Bra artikel också =) KRAM

    • Livsvågen januari 8, 2013 den 23:37 #

      Tack Ja jag längtar så mycket efter att få träna och röra på kroppen, men snart så 🙂 Visst var det en bra och intressant artikel. Kram

  2. Mittnyaliv januari 9, 2013 den 09:31 #

    Skönt att febern har börjat ge med sig! Har också känns mig lite halvkrasslig den senaste veckan. Hoppas att det inte bryter ut något. Krya på dig!

  3. frokendanielsson januari 9, 2013 den 09:46 #

    sv: ja det är riktigt bra att kunna peppa varandra 🙂 fast han kan va en riktig slavdrivare, haha

    krya på dig. kram

  4. Madde januari 9, 2013 den 12:39 #

    8,4kg på 36dagar? bra jobbat!!

Kommentera

