Dag 39 Ålderdomshemmet nästa?

10 Jan

Idag har jag minskat i vikt hela 200 gram, men det är ju jättebra nu väger jag 76,4kg. Får se vad resultatet blir på måndag när det är veckovägning det är lagomt om det bli  runt -1kg. Jag har ju redan fått min snabba Kickstart med VLCD dieten nu vill jag gå ner i vikt i lagomt tempo runt ett kilo i veckan 🙂 Tänkte tipsa om en jättegod soppa som jag har ätit flera gånger receptet finns på Tasteline.se  Smal tomatsoppa med linser och sötpotatis Jag åt det till middag ikväll. Mums!

Jag är lite glömsk hade glömt bort att man måste göra Adressändring när man flyttar. Hade ställt in mobilalarmet som ringde i måndags (japp det är torsdag idag) och jag måste ha missat det av nån konstig anledning sen har inte jag tänkt mer på det. Idag gick jag igenom mina 3 missade händelser i mobilen och alldeles riktigt- missat händelse: Fixa Adressändring. Hur kan man missa det? Ja, det undrar jag också. Får nog börja skylla på åldern för min mobil är mitt minne, utan min mobil skulle jag knappt komma ihåg att gå på toa, betala räkningar eller annat 😉 nu är det lite värre när minnet är så kort att man glömmer bort att man har ställt in mobilalarm. Ska jag börja ställa in dubbla alarm snart jag börjar bli senil! Ålderdomshemmet nästa? En gång hittade jag inte hem utan gick till fel port och försökte låsa upp grannens dörr haha vet inte vad som hände jag kan vara lite tanksspridd ibland. Jag pratade i mobilen samtidigt som jag gick (och när jag gör det går jag bara, men har noll koll vart) och helt plötsligt stod jag bakom grannens dörr och undrade vad det var för fel på låset? Och hur ofta har man åkt för långt med tåg och tunnelbana eller hoppat av en station INNAN man ska kliva av trots att man vet klart och tydligt vart man ska gå av. Ålderdomshemmet nästa tror jag. Undrar om dom har bra gym där? Hmm…

 

 

 

 

Dag.39 Tors 10/1-2013

Startvikt:85kg (121203)

Vikt:76,4kg (-8,6kg)

Mat:Frukost Nutrilett bar 216kcal, Mellanmål Nutrilett shake 112kcal, Lunch Nutrilett smoothie 210kcal, Mellanmål Nutrilett bar 216kcal, Middag Tomatsoppa med linser och sötpotatis 423kcal, Totalt:1177kcal

Träning:Ingen träning

4 svar to “Dag 39 Ålderdomshemmet nästa?”

  1. motennydag januari 11, 2013 den 14:30 #

    Tunnelbanan är Gisela jag står och stirrar rakt ut vareviga gång och undrar hur kommer jag här ifrån helt förvirrat så kom jag ut och tja då upptäckte jag att det var föräldrarnas station jag bor åt andra hållet.
    Hate it, man får inte va så förrvirrad som jag var där ett tag

    Trevlig helg 🙂

    • Livsvågen januari 11, 2013 den 14:54 #

      Haha man har sina senildagar 🙂 Trevlig helg!

  2. smulgubben januari 11, 2013 den 15:52 #

    Inte för inte som jag har papper och penna bredvid sängen:-) då kan jag,, gardera mig med både mobilen och en lapp, haha.
    Gratis till din minskning!
    Går ju jättebra för dig, heja, heja.
    Ha en härlig helg
    Kram

    • Livsvågen januari 11, 2013 den 15:58 #

      Tack! Haha låter bra med både en lapp och mobilen måste testa! risken finns att jag glömmer att läsa lappen 😉 men jag kanske kan tejpa den på ytterdörren eller kylskåpsdörren då borde jag se den haha. Ha en trevlig helg!

Kommentera

