Dag 41 Somliga tar taxi efter en blöt kväll en annan efter ÖoB

13 Jan

Mina flyttakartonger tog slut igår så jag har jagat efter butiker som säljer det här. Har ringt runt överallt och alla butiker förutom ÖoB hade slut på sina eller så hade dom inte fått hem några från sina leverantörer. Började känna mig smått stressad och tänkte- Hur är det möjligt att det är slut överallt? visserligen bor jag på en lite mindre ort, men ändå ska alla flytta samtidigt som jag? det kommer ju bli folktomt i den här lilla staden haha. Jag skickade även mail till en flyttfirma igår som finns här i närheten för att fråga om dom hade flyttlådor som man kunde köpa, men har fortfarande inte fått något svar. Jag ringde till ÖoB och dom sa att dom hade kvar ”Stora flyttlådor”, men när jag åkte dit så var alla stora flyttlådor slut haha så jag  gick runt i butiken och letade om det fanns i nån annan storlek, men hittade inga, kände hur jag började svettas till slut frågade jag en i personalen och då sa hon att det fanns i ”Mellan storlek” jag tog nästan allihopa passade även på att köpa några Nutrilett bars dom hade hyfsat pris där 2st för 32kr.

Hade jag varit i samma situation för några år sen hade jag gett upp och gått till mataffären istället och handlat ”tröstmat”, varit förbannad och tyckt att hela världen var emot mig och sen hade jag tyckt synd om mig själv och ätit ännu mera. Genom åren har jag lärt mig att det inte blir bättre när jag stressar upp mig tvärtom. Vad hjälper det mig om jag stressar upp mig, blir förbannad, eller bedövar mina känslor med mat? Jag kan inte styra allt som händer i livet det enda jag kan försöka styra är mina egna tankar, känslor och hur jag hanterar saker och ting. Och vad resulterade tröstätandet till? Jo, en ond spiral jag mådde ännu sämre, åt ännu mer och blev ännu mer deprimerad. Jag tappade självkänslan och min tro på mig själv genom att hantera mina känslor på det sättet jag gjorde. Det är fel man ska vara snäll mot sig själv, man ska ta hand om sig själv och sin kropp man lever bara en gång.

Jag hade bestämt mig innan jag åkte dit att jag ska ta en taxi hem för det är jag värd! visst det kostade några hundralappar, men mina matkostnader är pyttesmå just nu så dom pengarna har jag tjänat in för länge sen. Ibland måste man lyxa till det och ta en  taxi hem oavsett om det är efter en blöt kväll eller en tur till ÖoB 😉 och har man inte bil, körkort eller någon som hjälpa en så har man två alternativ antingen ta bussen eller åka taxi.

Har ökat i vikt 200gram kan bero på att jag är hård i magen så nu har jag tagit några matskedar vetekli för det ska tydligen vara bra. Förresten så kan jag använda min nya vinterjacka köpte ju en ny vinterjacka i december den gick inte att stänga då. Jag  köpte medvetet en som var för liten för målet har ju varit att jag ska kunna använda jackan en dag och nu kan jag det jippii!! Vilken lycka! 🙂 Har varit ute på Powerwalk idag 75min gick jag i snabbt tempo det  var riktigt skönt, glömde vantarna så jag frös lite om fingrarna, men resten av kroppen höll sig varm.

 

Kvitto

 

 

 

Dag 41. Lör 12/1-2013

Startvikt:85kg (121203)

Vikt:76,3 (-8,7kg)

Mat:Frukost Nutrilett bar 216kcal, Mellanmål Nutrilett smoothie 210kcal, Lunch Nutrilett bar 216kcal, Mellanmål Nutrilett shake 112kcal, Middag Kycklingwok 395kcal. Totalt:1149kcal

Träning:75min Powerwalk

6 svar to “Dag 41 Somliga tar taxi efter en blöt kväll en annan efter ÖoB”

  1. jessica januari 13, 2013 den 13:42 #

    Gud så bra du är = ) Ja men taxi kan vara skönt om man har ”sprungit” mycket på annat. =) Ha en bra söndag. kram

    • Livsvågen januari 13, 2013 den 19:12 #

      Taxi kan vara en bra lösning ibland 🙂 Kram

  2. LizasGastricbypass januari 13, 2013 den 16:27 #

    Ja! Det är så dumt att hetsa upp sig över sånt man ändå inte kan bestämma över…

    • Livsvågen januari 13, 2013 den 19:21 #

      Ja verkligen! och i vissa perioder i livet när det är ”för mycket av allting” man kanske är sjuk, deprimerad, mår dåligt i sig själv, problem med ungar, arbetslös, dåligt med pengar osv så kan det vara svårt att hitta den där balansen. Då tar man också saker och ting väldigt personligt och tror att allting negativt händer bara en själv, ingen annan har sånt här elände, allt och alla håller på och jävlas med en ja listan kan göras lång 🙂

  3. Hanna januari 17, 2013 den 12:32 #

    Ja, det är underligt att när man stressar och skyndar sig tar saker längre tid också. =)
    Jag använder shakes men bars har jag svårt för. =) Det är för likt godis på något sätt så om jag köper fler än en är risken för stor att jag äter alla på en gång! =) Dum man är..

    • Livsvågen januari 17, 2013 den 13:43 #

      Ja precis det tar längre tid när man stressar och skyndar sig till slut står man bara där och trampar och får ingenting gjort 🙂

Kommentera

