Dag 42 Kan se mina knän och hur var Fat and back

14 Jan

Idag tog jag sovmorgon skönt att sova ut så jag har varit jättepigg hela dagen. Har gjort Hemmaträning i 30minuter och så har jag tagit en Powerwalk på 60 minuter. Vågen visar 75,9kg jippii under 76kg det var inte igår kan jag säga! Idag kan jag se mina knän det var ju positivt nu ser man faktiskt att det är riktiga knän förut var jag tvungen att flytta på ett lager fett för att ens kunna känna att det låg nånting hårt där under. Dagens andra plus är att jag kan göra djupa knäböj utan problem (inte för att jag klarar av supermånga), men det var ett stort problem förr, det gick inte pga lår- och rumpvolymen och jag var stel som en pinne för bara några kilo sen. Tänk vad mycket några kilos viktminskning kan göra 🙂 Det känns att jag har en chans att klara av mina Träningsmål och utmaningar. Positivt tänk det är bra och jag känner mig fortfarande jättemotiverad 🙂

Dokumentären som jag såg som heter Fat and back den var bra och det var spännande att följa hans resa från 80kg till 120kg från en  vältränad personlig tränare och underklädesmodell till en otränad personlig tränare med fetma. Det var mycket intressant att se hur hans psykiska och fysiska mående samt hans tankesätt ändrades under resans gång.

Hans kunder sa ofta- ”Du vet inte hur det är att vara fet” och när en av hans överviktiga kunder sa- ”Testa leva som jag gör så ska du få se hur svårt det är att gå ner i vikt” Det påverkade honom starkt kunderna hade rätt han måste uppleva det själv för att förstå så han bestämmer sig för att gå upp 40kg på ett halvår för att sedan gå ner kilona på ett halvår. Han lägger av med all träning och äter enorma mängder mat han fortsätter träna sina kunder under tiden han ökar i vikt, men han tränar ingenting själv. Han ökar i vikt snabbt och på en månad har han gått upp 15kg och på 4 månader har hans vikt ökat 30kg.  Sen börjar han må dåligt, blir deprimerad och hans viktnedgång avstannar, men trots läkarens avrådan att fortsätta gå upp i vikt och för att han inte ska bli ännu mer deprimerad så bestämmer hans sig för att öka sitt matintag och kämpa för att gå upp i vikt till 120kg. Hans fettprocent ökar till 32%. Han märker på sig själv att han äter mer så fort han mår dåligt och det bekymrar honom.

Han börjar må sämre och sämre och blir ännu mer deprimerad så han flyr till Japan där han isolerar sig i 2 veckor utan att ha kontakt med sin omgivning. Första juli börjar hans halvår långa resa tillbaka att tappa 40kg och bli vältränad och innan sista december ska han nå sitt mål. Samtidigt som han ska gå ner i vikt och bli vältränad försöker han hjälpa och motivera en kvinnlig kund som har haft problem med övervikten i hela sitt liv och gått på farliga dieter. Att gå ner i vikt visar sig vara svårare än han hade trott, det går sakta och han får kämpa. Hela resan blir hans livs största utmaning någonsin.

 

Programmet finns på Kanal5 Play ett tag till Här

Här berättar Paul ”PJ” James själv om om sin resa och målet med den i ett Youtube klipp.

 

 

 

Dag.42. Sön 13/1-2013

Startvikt:85kg (121203)

Vikt:75,9kg (-9,1kg)

Mat:Nutrilett smoothie 210kcal, Mellanmål Nutrilett bar 216kcal, Lunch Nutrilett smoothie 210kcal, Mellanmål Nutrilett bar 216kcal, Middag Kokt fisk med potatis, sås och grönsaker 337kcal. Totalt:1189kcal

Träning:30min Hemmaträning, 1tim Powerwalk

10 svar to “Dag 42 Kan se mina knän och hur var Fat and back”

  1. smulgubben januari 14, 2013 den 18:23 #

    Vad kul at det fortsätter nedåt:-)
    Kämpa på!

    • Livsvågen januari 14, 2013 den 22:24 #

      Ja jättekul! Jag kämpar på 🙂

  2. alexandra januari 14, 2013 den 18:50 #

    ja den var sjukt bra på kanal5 🙂

    • Livsvågen januari 14, 2013 den 22:25 #

      Visst var den bra och intressant 🙂

  3. Joline januari 14, 2013 den 19:51 #

    Under 76 kg är ju underbart! Hur lång är du? Kul också att du känner att du gör framtsteg i träningen!

    • Livsvågen januari 14, 2013 den 22:28 #

      Tack! Ja det är helt underbart! 🙂 Jag är 165cm.

  4. 2xlblog januari 14, 2013 den 21:25 #

    Grattis! Nu är du på min MÅL-vikt 🙂 Förstår precis hur glad du är för knäna! För mig var det nyckelbenen som var/är lyckan…Kolla om du har lust 🙂 http://2xlblog.com/2012/08/23/ah-vad-jag-gillar-mina-nyckelben/
    Super att du känner att det går bättre och lättare!

    • Livsvågen januari 14, 2013 den 22:30 #

      Så jäkla skönt är det när det går framåt 🙂 Ska absolut kolla!

  5. Minendie januari 14, 2013 den 22:24 #

    Jag såg bara andra delen av programmen men tyckte det var intressant.

    Vad härligt det är när man märker såna konkreta framsteg och förbättringar som kommer av viktminskningen. Heja!

    • Livsvågen januari 14, 2013 den 22:36 #

      Tack snälla! det är så härligt när man gör framsteg och märker att man klarar av mer och mer 🙂

Kommentera

