Dag 43 Resultat 6 veckor med Nutrilett

15 Jan

Idag har det gått exakt 6 veckor sen jag började med Nutrilett. Första 3 veckorna åt jag endast VLCD 5 shakes ca.560kcal/dygn (för män 6 shakes ca.670kcal dygn) min kropp hamnade i Ketos och jag var hur pigg som helst jag kände mig euforisk. Efter ett tag kände jag att Jag luktar aceton. Vilket man gör när man hamnar i Ketos. Jag var ändå nyfiken och ville kontrollera om jag verkligen var i Ketos så jag köpte Ketostix. på Apoteket. Jag besökte läkaren och ställde lite frågor till henne om Ketos och så skrev jag lite  Vad är Ketos. Vilka resultat fick jag av att enbart äta VLCD shakes under 3 veckor? Hur mycket gick jag ner i vikt? Hur mådde jag under dieten? Hade jag biverkningar? Vad har det kostat? Hur ska jag göra efter VLCD dieten? Det skrev jag i ett inlägg som du kan läsa Här.

Dom 3 senaste veckorna har jag ätit vanlig middag, men ersatt alla andra måltider (Frukost, Mellanmål,Lunch, Mellanmål) med bars, smoothies och shakes. Jag tycker det har fungerat jättebra med både VLCD och LCD.  Jag känner inget sug efter något speciellt och inte heller sockersug. Blodsockret håller sig stabilt, jag är pigg glad och har massor av energi. Jag tycker viktnedgången går i lagomt tempo jag fick min  Kickstart med VLCD och nu när jag kör LCD är mitt mål att gå ner ca. 1kg/v så allting går som jag hade förväntat mig 🙂

 

Nutrilett resultat vecka 6

 

 

 

Dag:43. Mån 14/1-2013

Startvikt:85kg (121203)

Vikt:75,3 (-9,7kg)

BMI start:31,22 Fetma klass I

BMI:27,65 (-3,57) Övervikt

Midja start:89cm

Midja:78cm (-11cm)

Mat:Frukost Nutrilett bar 216, Mellanmål Nutrilett smoothie 210kcal, Lunch Nutrilett bar 210kcal, Mellanmål Nutrilett smoothie 210kcal, Middag:Chili con Carne, ris och sallad 349kcal. Totalt:1195kcal

Träning:1tim Powerwalk

 

6 svar to “Dag 43 Resultat 6 veckor med Nutrilett”

  1. LizasGastricbypass januari 15, 2013 den 01:52 #

    Va härligt att det verkar funka så bra för dig! 😀

    • Livsvågen januari 15, 2013 den 20:12 #

      Ja verkligen jag är jätteglad 🙂

  2. Minviktresa januari 15, 2013 den 09:28 #

    Snart nere under -10 kg! Det måste vara jäkligt skönt att se att vikten försvinner! KuL!

    • Livsvågen januari 15, 2013 den 20:13 #

      Så jäkla skönt är det kan knappt fatta vad det är som händer haha

  3. Madde januari 15, 2013 den 11:09 #

    Bra jobbat!! =)

Kommentera

