Dag 45 Hemmaträning får vänta till imorgon

16 Jan

Skulle gärna vilja göra hemmaträning, men måste vänta tills huvudvärken har släppt helt man blir så matt efter en migränattack. Jag brukar känna på mig när jag ska få migrän oftast får jag det av stress och det kommer alltid lagomt till semestern och nästan alltid första eller andra semesterdagen. Nu är det mycket bättre med huvudvärken inte alls som på natten när det kändes som att nån bankade på huvudet med en hammare.

Imorse var Annika Sjöö i Tv 4 Nyhetsmorgon och tipsade om Hemmaträning hon visade några  övningar som man kan göra med hjälp av t.ex raggsockor, skateboard eller longboard. Sen så tipsade hon om enkla redskap och appar. Jättekul!

Gummibandet eller  Exetube var ett redskap hon visade en sån har jag hemma 🙂 annars har jag faktiskt inte så mycket träningsredskap det jag har är Hopprep, CoreStep trappmaskin och sen Casall Exetube jag köpte min på stadium. i medel motstånd, men finns också i lätt motstånd och hård motstånd. Jag tycker det ger ganska bra träning för hela kroppen och i det medföljande övningshäftet har man en del övningar och det som också är bra att den tar så lite plats 🙂

Är glad att det fanns matrester från igår tonfisksallad mums! Har inte haft nån större lust att ställa mig vid spisen med den huvudvärken jag haft. Det är en ny dag imorgon 🙂

 

 

 

Dag.45 16/1-2013

Startvikt:85kg (121203)

Vikt:75,2kg (-9,8kg)

Mat:Frukost Nutrilett bar 216kcal, Mellanmål Nutrilett smoothie 210kcal, Lunch Nutrilett smoothie 210kcal, Mellanmål Nutrilett bar 216, Middag Tonfisksallad 330kcal. Totalt:1182kcal

Träning:Ingen träning

6 svar to “Dag 45 Hemmaträning får vänta till imorgon”

  1. alexandra januari 17, 2013 den 08:28 #

    migän suger, hade det i går och är hemma i dag för man blir helt kass dagen efter, i all fall jag

    • Livsvågen januari 17, 2013 den 09:01 #

      Usch ja man känner sig rätt mörbultad efteråt. Krya på dig! hoppas du mår bättre snart 🙂

  2. Emma januari 17, 2013 den 11:05 #

    Grymt! Du har ju tappat jättemycket!

    • Livsvågen januari 17, 2013 den 13:45 #

      Tack! Ja jag börjar känna mig lite lättare trots att det är en bit kvar 🙂

  3. Jenny januari 17, 2013 den 22:13 #

    Men bääh! Stackars dig – hoppas huvudet blir bra snart! Kram

    • Livsvågen januari 18, 2013 den 22:52 #

      Tack! Det är mycket bättre nu :)men inte roligt när man får huvudvärk och migrän. Kram

Kommentera

