Dag 47 Hämtat nycklarna

18 Jan

Idag åkte jag till Stockholm för att träffa mäklaren och säljaren det tog över 3 timmar enkelresa så över 6 timmar satt jag i buss och tåg, men det är rätt så mysigt att åka buss och tåg så det kändes att tiden gick mycket snabbare än den gjorde 🙂 och äntligen fick jag nycklarna till min nya lägenhet jippii!! Efter mötet åkte jag och säljaren till lägenheten och kollade runt lite och babblade om allt möjligt och vi kollade runt lite i området också, det är så kul med lättsamma människor man kan prata om allt möjligt utan att det känns konstigt. Jag stannade kvar i lägenheten ett tag när säljaren hade gått ville känna in alla rum, planera var jag ska ha alla möblerna, hur jag vill möblera, var jag ska ha mina blommor för att dom ska trivas och för att njuta av den fantastiska utsikten jag har så jäkla fin utsikt från balkongen som har eftermiddags- och kvällssol. På den balkongen kommer jag sitta själv, med min dotter och mina vänner och bara njuta av livet. Jag kan redan se mig själv sitta där, jag blundar och känner in alla dofter från blommor och naturen, känner vindens mjuka smekning, solens varma strålar, jag njuter av en varm kopp kaffe och är tillfredsställd med livet och är totalt avslappnad. Jag ryser av lycka bara jag tänker på den visuliserade bilden :)visualisering är bra. Jag hade köpt med mig färdigmat som jag värmde i mikron i lägenheten eftersom jag visste att det skulle bli svårt med att hinna laga middag.

Jag missade bussen hem, jag såg bussen och sprang (notera sprang ;)) men tyvärr hann den åka och nästa buss åkte om en timme. Vänthallen var stängd, kaféet var stängd och affären var stängd nästan allting var stängd och det var svinkallt. Jag hade inte överlevt kylan om jag hade gått runt i en timme, jag var inte ordentligt klädd för det, då kom på en väldigt bra idé jag gick till en restaurang/pub och beställde ett glas vitt vin för det var jag faktiskt värd, det var också ett bra sätt att få upp kroppstemperaturen det var riktigt skönt att sitta i värmen i nästan en timme 🙂 Ibland måste man unna sig själv ett glas vin. Sen åkte jag hem, det var fortfarande kallt och jag frös, men jag skyndade mig hem, bytte om snabbt, tog på mig filt, raggsockor och drack en kopp vaniljte och slösurfade lite innan sovdags.

 

 

 

 

Dag 47. Fre 18/1-2012

Startvikt:85kg (121203)

Vikt:75,1kg (-9,9kg)

Mat:Frukost Nutrilett bar 216kcal, Mellanmål Nutrilett shake 112kcalkcal, Lunch Nutrilett smoothie 210kcal, Mellanmål Nutrilett bar 216kcal, Middag:Viktväktarna Pasta Mexicana 281kcal, 1 glas vitt torrt vin ca.110kcal. Totalt:1145kcal

Träning:40min Promenad

8 svar to “Dag 47 Hämtat nycklarna”

  1. Emma januari 19, 2013 den 13:24 #

    Grattis:):) härligt med en ny lägenhet.

    • Livsvågen januari 19, 2013 den 15:24 #

      Tack! Ja jättehärligt är det 🙂

  2. tjockiscatten januari 19, 2013 den 22:09 #

    Åh vad roligt att få möblera och fixa på ett nytt ställe. Jag har hört att när man börjar möblera om hemma så är det dags att flytta. Haha…om jag nämner det blir det nog skilsmässa. 😉 Vinet var förresten helt rätt val, fy sjutton vad det är kallt ute.

    • Livsvågen januari 20, 2013 den 05:11 #

      Haha säger du det det var ju kul att veta 😉 Japp vinet var ett riktigt bra val 🙂

  3. motennydag januari 19, 2013 den 22:10 #

    Härlig visualisering
    Du jag skicka ett mejl

  4. smulan januari 19, 2013 den 22:33 #

    Låter som en mysig dag:-) kul när du fått flyttat in, alltid kul att möblera och fixa och dona.
    Ha det bra!
    Kram

    • Livsvågen januari 20, 2013 den 05:16 #

      Ja det ska bli riktigt skönt att börja fixa i den nya lägenheten och skönt sen när allting är över just nu känns det som att man måste vara överallt samtidigt haha. Kram 🙂

Kommentera

