Dag 48 Uppe med tuppen

20 Jan

Idag är jag uppe med tuppen. Varför det? Jo för igår lördag somnade jag vid 18 tiden på kvällen och nu vaknade jag klockan 04:45 det första jag tänkte var- ”Var är jag? Vad är det för dag? och Vad är klockan?” haha jag var ju inne på att det fortfarande skulle vara lördag kväll så jag kunde ha kollat på film, uppdaterat här, druckit te osv så det kan gå.  Jag måste ha varit riktigt trött hur ofta händer det att man somnar klockan 18 på kvällen och inte vaknar förrän på morgonen? Inte så ofta, har väl hänt nån gång när man har varit magsjuk, 40 graders feber eller liknade. Nu känner jag mig riktigt utvilad 🙂 jag ska fortsätta med flyttstädningen- Är det för tidigt att dra igång dammsugaren klockan 06 på en söndagmorgon? Haha skulle nog tro det va! okej jag väntar några timmar innan jag sätter igång och dammsuger och innan jag flyttar på kyl, frys och några skåp tror det blir bäst så 😉

Nu väger jag under 75kg kan knappt förstå det, skönt att det går framåt. Jag har letat efter gamla bilder på mig där jag väger 85kg, men det finns inte så många vilket inte är så konstigt jag ville helst inte vara med på foton under den tidsperioden jag vägde som mest. Det känner nog många igen? Visst kan jag kolla med mina kompisar och be dom skicka mig bilder, men vi får se. Nu ångrar jag att jag inte tog mer foton för det hade varit kul att jämföra bilderna sen när jag har gått ner i vikt. Så om du planerar att gå ner i vikt ta mycket foton hur hemskt det än känns, döp en mapp till nåt passande namn- Mitt förra liv, Aldrig mer eller nåt liknande. Kolla på bilderna när du behöver påminna dig själv om verkligheten, bilderna ljuger inte det är bara att andas djupt, acceptera och sen släppa det. Visulisera en ny bild av dig själv- Hur ser du ut i den visualiserade bilden? Pigg och glad, energisk, smalare? Hur mår du i den inre bilden? Glad, lycklig, nöjd? Tänk på den nya visualiserade bilden ofta helst flera gånger per dag. Du kommer att nå dit, du kommer att nå dina mål! Tro på dig själv! Jag tror på mig själv och jag tror på dig! Vill du ha extra peppning eller fråga mig nånting som du inte vill ta upp här i bloggen får du väldigt gärna mejla mig. Här kommer i alla fall ett foto som jag hittade 🙂

 

Jag 85kg

 

 

 

Dag.48 Lör 19/1-2013

Startvikt:85kg (121203)

Vikt:74,6kg (-10,4kg)

Mat:Frukost Nutrilett smoothie 210kcal, Mellanmål Nutrilett bar 216kcal, Lunch Nutrilett smoothie 210kcal, Mellanmål Nutrilett bar 216kcal, Middag Lax med ungsbakade rotfrukter 345kcal. Totalt:1197kcal

Träning:Ingen träning

6 svar to “Dag 48 Uppe med tuppen”

  1. Joline januari 20, 2013 den 12:21 #

    Oj, oj du var verkligen uppe med tuppen!! Grattis till din viktminskning!
    Jag har tagit massor med ”före-bilder” i ihopp om att jag ska gå ner i vikt men jag är för slö och oengagerad för att det ska kunna hända något. Men om/när jag går ner i vikt så finns det iaf bilder 😉

    • Livsvågen januari 20, 2013 den 23:41 #

      Tack så mycket! Det är bra då har du dom i en mapp och kan ta fram dom om/när du behöver dom 😉

  2. Minendie januari 20, 2013 den 21:12 #

    Vilken känsla att ha gått ner över 10 kilo, heja dig! Jag har tagit förebilder (ett par gånger) som finns i en mapp på datorn. Än så länge ser jag likadan ut men jag hoppas på förändring så småningom.

    • Livsvågen januari 20, 2013 den 23:43 #

      Tack! Ja det känns härligt 🙂 Förändring kommer ibland kan det vara lite svårt att se det själv, men det kommer till slut 🙂

  3. Minviktresa januari 21, 2013 den 08:45 #

    Stort grattis!! Det är härligt att uppnå de där 5kg gränserna! Bra jobbat!!

Kommentera

