Dag 61 Träff med Personlig Tränare

1 Feb

Idag hade jag min första träff med Personlig Tränare. Det var jättekul jag tror vi var rätt så lika hon och jag för vi sa samma saker samtidigt och avslutade varandras meningar haha 🙂 Hon var duktig! Vi pratade om mina mål med träningen och sen gick vi igenom mitt individuella träningsprogram.

Vi pratade i ca 15min och under tiden hon fyllde i mina uppgifter i datorn cyklade jag i 10 minuter för att värma upp, sen gjorde vi Kettlebell övningar, Utfall, Rodd, Armhävningar och andra övningar. Vi gick igenom maskiner och pratade om teknik när man utför övningarna och stretching. Vi gjorde även plankan/sidoplankan som jag hela tiden trott att jag inte skulle klara av mer än 10 sekunder 😦 Jag blev överlycklig båda gick bra jag hade fel teknik och därför har det känts svårt för mig. Jag blev skitglad och kan knappt tro det är sant att jag klarat av det. När vi skulle vända från plankan till sidoplankan gjorde jag fel några gånger vilket inte är så konstigt jag har noll koordination. Jag sa till min PT- ”Det kan inte vara möjligt att jag är född som kvinna för jag klarar inte av att göra två saker samtidigt” PT och dom övriga personer som tränade började skratta 🙂 Näe, men det måste ju vara så haha. Vissa saker kan jag göra 3 saker samtidigt, men när det handlar om koordination så ser jag ut som ”Hej kom och hjälp mig!” PT sa att Bodypump är tufft och jag kommer känna mig lite vilsen för det kommer verka som att ”alla andra” vet exakt vad dom ska göra (när dom ska byta vikter, fixa med steppplattan?) men iaf hon sa att jag skulle dit och ställa mig ”längst fram” och säga att jag är ny. HJÄLP! då ska dom  tydligen hjälpa en. HJÄLP, HJÄLP, HJÄLP mittersta raden eller längst bak känns okej nu, men vi får se. När PT timmen var slut tränade jag själv, gjorde styrketräning i 30 minuter.

Har inte varit ute med vänner idag som jag hade planerat har varit med min dotter istället 🙂

Annars har jag varit sur idag på några vänner som inte kan acceptera att jag lyckas med nånting! Grrr. Mår människor verkligen så dåligt i sig själva att dom har svårt att acceptera andras framgångar? och inte nog med det man får alltid nedtryckande kommentarer. Dom här vännerna har jag haft en välbehövlig paus ifrån och jag hade hoppats på att dom blivit klokare och lärt sig att lyfta upp personer istället för att trycka ner en. Blev bara så ledsen av vissa kommentarer idag, igår och några dagar innan. Jag är en människa som vill tro på att- Människor kan förändras, alla är goda innerst inne blabla…Vill gärna förlåta, men jag har mina gränser och när man har fått flera chanser då finns det ingen återvändo. Då är vi inte vänner längre och då finns det säkert en mening med att våra vägar skiljs åt ! Visst vet jag att folk kan vara sjuka också på olika sätt det psykiska syns inte alltid utåt, men när det handlar om mina vänner så känner jag dom bättre än så- Det är riktigt sårande! 😦

 

Tur att man alltid blir glad av blommor 🙂 Tulpansäsong!

Tulpaner

Så vackert! En dag är vi alla där ingen kommer undan. Vi är alla levande idag, men ingen vet nånting om morgondagen. För mycket hat, för mycket ilska det kan förstöra allt för flera år framår eller för flera generationer. Varför kan inte alla leva i kärlek och fred istället för att hata, känna ilska, avsky och kriga? Rent kroppsligt är vi lika allihopa vi måste andas för att överleva. Våra kroppar behöver: -Syre, Kol, Väte, Kväve, Kalcium, Fosfor, Svavel, Kalium, Klor, Natrium och några hundragram av omkring 50 grundämnen  http://illvet.se/manniskan/kroppen/tio-ingredienser-i-en-manniska

Jag är ingen Gud och jag skulle aldrig vilja ta på mig den rollen att döma andra människor oavsett människans bakgrund, livsstil, ursprung, religion eller liknande. Jag har mycket livserfarenhet och lever under ständigt hot, men jag tänker aldrig acceptera det! Jag väljer att leva mitt liv så gott jag kan!

 

 

Dag:61.Fre  1/2-2013

Startvikt:85kg (121203)

Vikt:73,6kg (-11,4kg)

Mat:Frukost Nutrilett smoothie 210kcal, Mellanmål Nutrilett bar 216kcal, Lunch Nutrilett smoothie 210kcal, Mellanmål Nutrilett bar 216kcal, Middag:Lax, sås, ris, salad. 345kcal.Totalt:1197kcal.

Träning:60min med Personlig tränare och 30min Styrketräning (indivuduellt träningsprogram)

14 svar to “Dag 61 Träff med Personlig Tränare”

  1. Lotta februari 2, 2013 den 15:38 #

    tyvärr grundar sig det ofta i avundsjuka när sk. vänner inte kan unna en lycka. Först funderade jag på att göra slut med de vänner som betedde sig så men idag väljer jag istället att krama om dom, trösta och försöker att motivera och inspirera så att dom oxå når lycka. 😀

    • Livsvågen februari 3, 2013 den 20:23 #

      Skönt att det löste sig för er! 🙂 Jag önskar jag kunde göra likadant som du, men jag har försökt så länge och det verkar inte bli bättre, jag blir bara uttömd på energi. Du måste ha en ängelns tålamod 🙂

      • Lotta februari 3, 2013 den 21:08 #

        njä, snarare dolda horn för det änglalika beteendet är mer en fasad. Jag mår bra av att må bra och jag vet att dom avundsjuka mår sämre om jag visar dom empati 😉 om du förstår

      • Livsvågen februari 3, 2013 den 21:09 #

        Jodå jag förstår hur du menar 🙂

  2. Jessica februari 2, 2013 den 16:27 #

    Ang Bodypump så är det ett skithärligt pass som kör igenom kroppen på en timme. Instruktören kommer att fråga i början om där är någon som är ny och (där är alltid någon som är helt ny =)) och sen ger dom viktrekommendationer längs med vägen.

    Jag har kört pump nu i ett år och älskar det! Kör det 2-3 ggr i veckan när det passar in med hur jag jobbar. Och när jag var ny ställde jag mig längst bak och ungefär rakt där instruktören stod, på så sätt hade man blick över alla och instruktören samt att jag inte gillar att ha folk bakom mig *fniss*

    • Livsvågen februari 3, 2013 den 20:27 #

      Vad härligt! Jag kommer också försöka köra passet ca.2gr i veckan det ska blir riktigt skönt med ett pass där man kör igenom hela kroppen 🙂

  3. Maria februari 2, 2013 den 18:52 #

    Jag håller med Lotta om det hon skriver. Det handlar om avundsjuka och deras egen bristande förmåga att ta för sig i livet. Det behöver inte ha med vikten att göra. Jag önskar att jag kunde göra som Lotta och ge dem värme och bekräftelse, men man orkar inte det hur länge som helst heller när man bara blir nedtryckt tillbaka. Jag har brutit med många s.k vänner för det ger mig inget att få höra att jag är så dålig i förhållande till dem hela tiden, när det är de själva som mår dåligt. Varför ska jag tillåta dem att ta ut det på mig? Jag gjorde det förr, men inte nu längre. Du gör det som känns bäst för dig och jag hoppas att de kan komma till punkten då de stärker dig istället för att sänka dig. Kram! Maria

    • Livsvågen februari 3, 2013 den 20:29 #

      Ja, det är samma här jag blir så matt och uttömd på energi, trodde som sagt att en paus skulle räcka, men det verkar inte så. Kanske bättre att fokusera och lägga sin energi på annat 🙂

  4. Maria februari 2, 2013 den 18:52 #

    Jag måste också säga att jag tycker att du har varit grymt duktig idag!! Man klarar av mer än vad man tror!! Fortsätt så!! 🙂 Kram! Maria

  5. Minviktresa februari 3, 2013 den 07:43 #

    Kul med PT! Ska oxå komma igång med träningen framöver. Har ju bara fokuserat på maten so far 🙂

    • Livsvågen februari 3, 2013 den 20:30 #

      Lycka till! Det kommer gå bra för dig med träningen 🙂

  6. Emma februari 3, 2013 den 16:07 #

    Vad grym du är! 🙂 Heja heja! Fokusera på dina framgångar och låt ingen ta ifrån dig det!

Kommentera

