Dag 62 och 63

3 Feb

Har varit på bortaplan så jag har inte haft tillgång till datorn.

I lördags vaknade jag med en härlig träningsvärk i benen, rumpan, vaderna, axlar och armar. Skönt! Senare på kvällen åkte jag till en av mina bästa vänner det var riktigt trevligt. Ingen av oss kände för att gå ut så vi tog det bara lugnt pratade och tittade på tv, vännen åt chips och drack cola jag höll mig till mineralvatten jag blev inte ens sugen, det går bättre att motstå frestelser när man är mätt i magen 😉 Jag var trött så jag gick och la mig rätt så tidigt. Idag har vi åkt runt lite fikat,  kollat runt i affärer och shoppat.

Ringde till en av dom s.k vännerna och förklarade hela situationen, hur det känns för mig och några timmar senare får jag ett långt sms. Där vännen beskriver mig som totalt värdelös människa och förälder. Andas och släpp…Såklart det är sorgligt och man blir ledsen, men sånt får inte dra ner mitt humör just nu behöver energi till annat i livet. Har fått 3 nya sms på morgonen som är lika elaka 😦 Nu har jag ändå gjort vad jag kan och försökt förklara hur hela situationen känns för mig.

Imorgon blir det träning igen kul kul 🙂

 

 

 

Dag.62 Lör 2/2-2013

Startvikt:85kg (121203)

Vikt:73,6kg (-11.4kg)

Mat:Frukost Nutrilett bar 216kcal, Mellanmål Nutrilett smoothie 210kcal, Lunch Nutrilett bar 216kcal, Mellanmål Nutrilett smoothie 210kcal, Middag:Lax, sås, ris, sallad 345kcal. Totalt:1197kcal.

Träning:Vilodag

 

 

Dag:63 Sön 3/2-2013

Startvikt:85kg (121203)

Vikt:73,4kg (-11,6kg)

Mat:Frukost Nutrilett bar 216kcal, Mellanmål Nutrilett smoothie 210kcal, Lunch Nutrilett bar 216kcal, Mellanmål Nutrilett smoothie 210kcal, Middag:Kycklingfilé, sås, pasta, sallad 335kcal. Totalt:1187kcal.

Träning:Vilodag

10 svar to “Dag 62 och 63”

  1. LizasGastricbypass februari 3, 2013 den 19:59 #

    Usch vilken taskig vän! Fy!

    • Livsvågen februari 3, 2013 den 20:38 #

      Mm jag tror att den här vännen blev lite rädd att förlora mig när jag sa rakt ut hur jag kände. Jag behöll lugnet och höll en vänlig ton under hela samtalet och då sa inte vännen nästan någonting istället kommer det sms efter sms. Taskigt 😦

  2. lindajsson februari 3, 2013 den 20:06 #

    Tänk vad mycket råg i ryggen människor får när de ska skicka sms men när de ska prata irl är de inte så värst tuffa.
    Det är jätte tråkigt!

    • Livsvågen februari 3, 2013 den 20:43 #

      Verkligen tråkigt! Vännen sa nästan ingenting under samtalet, men sen får man elaka sms istället det var inte ok. Vissa människor mår bättre av att trycka ner andra…Skittråkigt

  3. Jenny - 2xlblog februari 3, 2013 den 23:38 #

    Skönt att du vet var du har dig själv och kan släppa det!

  4. smulan februari 4, 2013 den 16:32 #

    Tycker du är jätte duktig nu:-) både med mat, träning och det övriga livet. Så kallade vänner klarar man sig utan. Jag hade såna också. Men när jag blev sjuk försvann dom. Dom tyckte jag var lat!
    Att du står på dig och gör det som är rätt för dig är beundransvärt!
    Det finns alltid människor som inte kan vara glada för nån annan eller vara stöttande, tyvärr.
    Kämpa på duktiga kvinna!
    Kram

    • Livsvågen februari 5, 2013 den 00:35 #

      Tack! Det var snällt skrivet 🙂 Precis när det blir jobbigt i livet och det är en själv som behöver stöd och hjälp. Då drar dom så kallade vännerna, när vi sätts inför olika prövningar då märker vi vilka dom sanna vännerna är. Har också blivit kallad lat när jag var sjukskriven och en ”vän tyckte jag kunde gå ut och plocka skräp för att göra samhället en tjänst istället för att ligga hemma och leka deprimerad. För enligt den vännen skulle man vara deprimerad 24timmar om dygnet i alla dagar om man nu skulle vara det haha. Jag kan inte göra annat än skratta åt hur oförstående vissa är. Kram

  5. Maria februari 4, 2013 den 22:42 #

    Blir verkligen illa berörd av att läsa hur din ”vän” behandlade dig. Fy!! 😦 Så gör inte en riktig vän.
    Vill berömma dig för att du var så duktig både med mat och bemötande. Man måste inte sänka sig till andras nivå bara för att de är dumma. Kör ditt race och gör vad du kan för att DU ska må bra!! 🙂 Kram! Maria

    • Livsvågen februari 5, 2013 den 00:37 #

      Tack snälla! Absolut jag kör mig race och gör endast det som känns rätt för mig för att jag ska må så bra som jag förtjänar 🙂 Kram

Kommentera

