Dag 64 Resultat 9 veckor med Nutrilett

4 Feb

Nu har jag ökat mina måltider som jag skulle jag har ätit vanlig mat till både lunch och middag 🙂 Till lunch blev det tonfisksallad och till middag hemlagad hamburgare av nötfärs och sallad. Jag gjorde avokadoröra- avocado, hackad tomat, vitlök, hackad lök, pressad lime, lite olivolja, salt, lite svartpeppar och cayennepeppar. Och en dressingvariant med turkisk yoghurt, chilisås, tabasco, lite grillkrydda salt och peppar. Blev väldigt mätt.

Idag har jag varit och tränat mitt första Bodypump pass någonsin, ställde mig ganska långt bak, men ändå så att jag såg ledaren hela tiden. Dom andra deltagarna var snabba och hade ställt fram stepplatta, skivstång, olika vikter, hantlar och en matta så jag gjorde likadant. Fast jag tog mycket lättare vikter än dom andra för det var det min PT hade rekommenderat för mig. Det är många upprepningar av varje övning och mycket knäböj och jag ska inte köra slut på mig på en gång. Bättre att börja lätt och öka senare när kroppen blivit starkare. Det var riktigt roligt och lätt att hänga med i övningarna. Vi fick göra Plankan och sidoplankan också det gick bra idag med 🙂 Det här var precis min typ av träning kommer absolut fortsätta och har bokat in mig i flera Bodypump klasser. Duktig ledare som utmanade oss in i det sista och bra musik så man orkade igenom hela passet  som var 55min härligt svettig blev man också.

 

BODYPUMP

Bodypump

 

Veckoresultat

Nutrilett resultat vecka 9

 

 

 

Dag:64. Mån 4/2-2013

Startvikt:85kg (121203)

Vikt:73,1kg (-11,9kg)

BMI start:31,22 Fetma klass 1

BMI:26,85 (-4,37)

Midja start:89cm (121203)

Midja:77cm (-12cm)

Mat:Frukost Nutrilett smoothie 210kcal, Mellanmål Nutrilett smoothie 210kcal, Lunch Tonfisksallad 280kcal, Mellanmål Nutrilett bar 216kcal, Middag:Hemlagad hamburgare, med avokadoröra och dressing av turkisk yoghurt. Sallad. 440kcal Totalt:1356kcal

Träning:55min BODYPUMP

11 svar to “Dag 64 Resultat 9 veckor med Nutrilett”

  1. Emma februari 5, 2013 den 14:04 #

    Härligt! Super duktig du är. Heja heja

    • Livsvågen februari 5, 2013 den 21:32 #

      Hehe tack 🙂 och heja på dig med!

  2. moosie februari 5, 2013 den 15:56 #

    Visst är det härligt med Bodypump! Och det är lätt att komma in i fast man är en bit in i en koreografi om man bara har rätt instruktör! 🙂

    Och du gör helt rätt i att börja med lite vikt. Själv startade jag upp med 2,5kg som max på var sida nu kör jag som max 11kg per sida och jag har snart gått på BP i ett år…skynda långsamt *ler*

    Om en halvtimme ska jag iväg på ett och få laddat med energi inför jobbnatten 😀

    • Livsvågen februari 5, 2013 den 21:35 #

      Så jäkla skönt pass var det 🙂 Har härlig träningsvärk idag. Japp, jag kör lugnt i början tills jag kommit igång ordentligt. Superbra jobbat av dig!

  3. carusasviktblogg februari 5, 2013 den 19:34 #

    Yeeh!! Grattis till dig ♥

  4. Jenny - 2xlblog februari 5, 2013 den 22:51 #

    Smart att du börjar lite lättare så att du håller i längden! Härligt att det går bra!

    • Livsvågen februari 5, 2013 den 23:59 #

      Ja, det är nog smartast så 🙂

  5. Maria februari 5, 2013 den 23:23 #

    Vad grym du är!! Härligt jobbat!! 🙂

    • Livsvågen februari 6, 2013 den 00:07 #

      Tack tack! Det är du med! 🙂

      • MariaK februari 6, 2013 den 06:57 #

        Tack! 🙂

Kommentera

