Dag 66 Pilates

6 Feb

Idag har jag varit på Pilates pass det var precis det jag behövde för att komma ner i varv en stund! Bra avspänning och man fick fokusera mycket på andningen och vara i nuet. Man andades in genom näsan med stängd mun och ut genom munnen och man skulle höra tydligt varje utandning, Det var mycket jobb med dom inre musklerna, coremuskulatur, dra in magen och spänna bäckenbotten, rörlighet, balans, koncentration och styrka. Jag blev riktigt avspänd och klarade av att vara i nuet utan att en massa tankar poppade upp jag hade fullt upp med att vara koncentrerad på andningen och jag hittade nog ett par nya inre muskler. Det var lätt för en nybörjare att hänga med och instruktören var jättegullig hon gick runt och rättade till det vi nya gjorde fel 🙂 Jag var som en ny människa när jag gick därifrån,  hade fått ny energi, kände mig lite lättare och gladare. Kommer bli flera Pilates pass för mig.

Efter Pilates passet körde jag 45 min Styrketräning mitt träningsprogram som jag fick tidigare och så avslutade jag med stretching.

-12kg nu 😉

 

Pilates

Pilates

 

 

 

Dag:66 Ons 6/2-2013

Startvikt:85kg (121203)

Vikt:73kg (-12kg)

Mat:Frukost Nutrilett smoothie 210kcal, Mellanmål, Nutrilett bar 216kcal, Lunch:Korvstroganoff, ris och grönsaker 410kcal, Mellanmål Nutrilett bar 216kcal, Middag:Fiskgratäng och sallad 440kcal. Totalt:1492kcal

Träning:55min Pilates, 45min Styrketräning

8 svar to “Dag 66 Pilates”

  1. EllinorO februari 7, 2013 den 07:54 #

    Åh vad avis jag blir! Det är ett av mina mål efter steloperationen att klara av pilates. Det är så kul

    • Livsvågen februari 8, 2013 den 17:16 #

      Hoppas du klarar av det sen! 🙂

  2. LizasGastricbypass februari 7, 2013 den 12:00 #

    Åh va skoj! När jag körde pilates förr var jag dockdöd efterråt och hade INTE klarat styrketräning efter ett sånt pass!

    • Livsvågen februari 8, 2013 den 17:17 #

      Riktigt skönt! Nu klarar du säkert av det 🙂

  3. Emma februari 7, 2013 den 17:25 #

    Helt sjukt grymt! Härligt med sådana pass där man får energi också, samtidigt som man bränner. 🙂

  4. Maria februari 8, 2013 den 14:12 #

    Visst är det en skön känsla? 🙂 Grattis till -12 kg!! Bra jobbat!

    • Livsvågen februari 8, 2013 den 17:32 #

      Verkligen skön känsla! Tack! 🙂

Kommentera

