Dag 67 Ut med ilskan

7 Feb

Dagens Bodypump pass var riktigt tuff, det var härligt att släppa ut sin ilska genom att ta i ordentligt vid varje övning. Mina ben var skakiga när jag gick därifrån och hela jag var genomsvettig. När jag satte mig på tåget och skulle åka hem kunde jag inte hålla tillbaka tårarna jag grät nästan hela vägen hem så visst lyckades jag med både passet och att släppa ut undertryckta känslor som ilska och sorg. Någonting släppte djupt inom mig och det var skönt och befriande. Hann finna ett inre lugn och fick ny kraft innan det var dags att ta itu med några svåra saker igen polisanmälningar och andra saker. Igår gav Pilates avspänning och idag fick jag ge utlopp för mina känslor 🙂 Boxning är säkert också bra. Tips på några andra träningsformer där man kan ta ut sin ilska? och säg inte ut och spring för det gör jag inte idag haha kanske nån gång i framtiden, men inte nu 😉 Att gå till grund och botten med sin ilska är också bra om man har inre blockeringar och det har jag gjort så jag vet varifrån och varför min ilska kommer. Istället för att vända ilskan inåt eller ta ut det på andra människor så tänkte jag träna lite tuffa pass för att lösa upp blockeringarna och hitta balans och harmoni.

 

Dagens tuffa Bodypump pass

Bodypump 7 februari

 

Ikväll har det varit myskväll med dottern hon har det tufft hon med och har fått ha en paus från skolan. Älskade barn det är det värsta när man ser sitt barn utsättas för det ena och det andra. Jag känner av hennes smärta och vill hjälpa henne, men jag kan inte göra mer än jag gör och det är att finnas där för henne, skydda henne, aldrig svika henne, aldrig överge henne och bara lyssna och överösa med kärlek. Till myskvällen fick hon välja film och det blev en tonårsfilm LOL med Miley Cyrus, Demi Moore, Ashley Greene och Douglas Booth i huvudrollerna.

 

LOL

Film LOL

 

 

 

Dag:67. Tors  7/2-2013

Startvikt:85kg (121203)

Vikt:73kg (-12kg)

Mat:Frukost Nutrilett bar 216kcal, Mellanmål Nutrilett smoothie 210kcal, Lunch:Korvstroganoff med ris och sallad 410kcal, Mellanmål Nutrilett bar 216kcal. Middag:Fläskfilé med klyftpotatis och sås. Grönsaker.495kcal. Totalt:1547kcal

Träning:55min BODYPUMP

12 svar to “Dag 67 Ut med ilskan”

  1. lindajsson februari 8, 2013 den 08:13 #

    Tyvärr kan jag inte ge dig något tips på pass som frigör ilska men när du är redo för pass som ger dig ett leeende i själ och på läppar så lyckas allltid danspass med mig. 🙂

    • Livsvågen februari 8, 2013 den 17:26 #

      Härligt! Jag har testat Salsa det var kul 🙂

  2. Emma februari 8, 2013 den 10:08 #

    Gud vad härligt. Heja heja

  3. Köttbullen februari 8, 2013 den 10:37 #

    Testa boxning! Sjukt bra för att få ur sig känslor, tycker jag. Exempelvis boxercise-pass (hoppas de kör det där du tränar). Man får slå och sparka ur sig alltihop, ta i för kung och fosterland. Jag tycker det är kul och det är grym träning! Både konditions- och styrkemässigt.

  4. moosie februari 8, 2013 den 12:54 #

    Jag vet inte vad man kör för pass där du tränar men OM man kör Bodycombat så kan jag verkligen rekommendera det. Eller varför inte Box? Det sista har jag förvisso aldrig testat men har sett det utföras och kan tänka mig att det är kanon när man har aggressioner att göra av med. Dock vet jag att combaten är kanon för det ändamålet =)

    • Livsvågen februari 8, 2013 den 17:31 #

      Tack för tipsen! Ska undersöka närmare om det finns 🙂

  5. Maria februari 8, 2013 den 14:15 #

    Tråkigt att höra att din dotter har det svårt… Skönt dock att ni finns för varandra. 🙂 Det som har hjälpt mig mycket känslomässigt är att skriva ner vad jag känner. Att sedan boxa på en sandsäck är ju inte heller fel! 😉 Intensiv konditionsträning som gör att man är helt slut efteråt brukar hjälpa!! 🙂 Pröva dig fram!

    • Livsvågen februari 8, 2013 den 17:57 #

      Jag brukar också skriva. Jag ska absolut prova mig fram med träningen 🙂

  6. Emma februari 8, 2013 den 19:40 #

    Hoppas allt löser sig till det bästa! Skönt att få ut lite ilska iallafall. :/

    • Livsvågen februari 9, 2013 den 15:27 #

      Tack! Jadå det löser sig alltid förr eller senare 🙂

Kommentera

