Dag 69 och 70 Planerad träning

10 Feb

Igår åkte jag som sagt hem till en vän som var förkyld och som behövde piggas upp. Vi hade det mysigt, kollade på film Taken 2 helt ok film. Vad gjorde vi mer då? inte så mycket aktiviteter då vännen behövde vila så vi tog det bara lugnt hela kvällen. Igår åt jag min första köpta hamburgare på flera flera månader tog en Maxburgare med mineralvatten inga strips. Jag kör ju enligt den principen att ingenting är förbjudet i matväg för mig utan man ska unna sig då och då. Vissa har en ätardag då dom äter allt möjligt, men jag har ingen sån utan jag tänker unna mig då och då för det fungerar bäst för mig resten av tiden är det husmanskost som gäller 🙂 och nej jag har inte dåligt samvete. Jag hade haft dåligt samvete om jag hade ätit en hel meny med hamburgare, strips läsk och dessutom fortsatt kvällen med en påse chips, jordnötter, ostbågar, lösgodis, choklad och mera läsk (låter jag tillräckligt övertygande nu? eller försöker jag bara övertyga mig själv haha ;)) Hur som helst jag har varit jätteduktig och hållit mig till det jag planerat att äta och jag har fortfarande inte ätit socker i form av godis, glass, läsk,  kakor eller liknande så nu fick det bli en hamburgare. Visst Nutrilett innehåller en hel del socker det är jag medveten om, men det får det göra jag ska inte äta Nutrilett resten av livet utan byter ut fler och fler måltider till vanlig mat och till slut äter jag bara vanlig mat 🙂

 

Jag började med Sats You på en fredag så därför står det fredag-torsdag. Jag ska börja skriva ner hur jag har planerat min träning för veckan och sen avklarad.

Vecka 1 Träning avklarad

Fredag 1/2: Styrketräning PT 60min+30min  (individuellt träningsprogram)- Check

Lördag 2/2: Vilodag

Söndag 3/2: Vilodag

Måndag 4/2: Bodypump 55min– Check

Tisdag 5/2: Vilodag

Onsdag 6/2: Pilates 55min, Styrketräning 45min (individuellt träningsprogram)- Check

Tordag 7/2: Bodypump 55min– Check

Vecka 2  Planerad träning

Fredag 8/2: Vilodag

Lördag 9/2: Powerwalk 45min– Check

Söndag 10/2: Vilodag

Måndag 11/2: Bodypump 55min

Tisdag 12/2: SatsCycling 30min, SatsCore 30min, Styrketräning 30min (individuellt träningsprogram)

Onsdag 13/2: Vilodag

Torsdag 14/2: Bodypump 55min, Styrketräning 30min (individuellt träningsprogram)

 

 

Lör.9/2-2013

Startvikt:85kg

Vikt:72,9kg (-12,1kg)

Mat:Frukost Nutrilett bar 216kcal, Mellanmål Nutrilett smoothie 210kcal, Lunch Fisk, potatis, sås och sallad 330kcal, Mellanmål Nutrilett bar 216kcal, Middag Maxburgare 596kcal. Totalt:1568kcal

Träning:45min Powerwalk

 

 

Sön:10/2-2013

Startvikt:85kg

Vikt:72,7kg (-12,3kg)

Mat:Nutrilett smoothie 210kcal, Mellanmål Nutrilett bar 216kcal, Lunch Pastagratäng och sallad 370kcal, Mellanmål Nutrilett smoothie 210kcal, Middag Räkor i het sås, couscous, grönsaker 465kcal. Totalt:1471kcal

Träning:Vilodag

4 svar to “Dag 69 och 70 Planerad träning”

  1. Minviktresa februari 11, 2013 den 08:59 #

    Blir så sjukt imponerad av dig! Du äter bra och tränar som en galning! Blir så sjukt sugen på att komma igång med träningen! Mitt knä börjar fungera som det ska oxå vilket känns skönt!

    • Livsvågen februari 11, 2013 den 23:43 #

      Tack snälla! haha tränar som en galning inte än, men kanske om nån månad när jag fått upp farten haha 😉 Vad skönt att ditt knä börjat fungera så du också kan träna snart 🙂

  2. MariaK februari 12, 2013 den 21:47 #

    Helt rätt! När man kämpar på så bra som du gör, så får man faktiskt unna sig en burgare ibland. Du valde dessutom vatten till och inga strips. Mycket bra val! 🙂 Härligt med träningsplanering också! 🙂

    • Livsvågen februari 12, 2013 den 22:54 #

      Japp, jag försökte ändå vara lite nyttig 😉

Kommentera

