Dag 72 Bra Träningsdag

12 Feb

Trodde jag skulle vakna med träningsvärk eftersom jag tränade Bodypump igår, men nej det kändes riktigt bra i kroppen lite träningsvärk i rumpan, men inte alls farligt. Det betyder också att jag måste öka vikterna lite nästa pass.

Idag har jag testat SatsCycling och SatsCore för första gången i livet.

Cyklingen var 30 minuter, riktigt härlig pass jag orkade igenom hela passet och det kändes inte som 30 minuter trodde vi hade cyklat i ca.15 minuter när det var dags för stretching blev väldigt överraskad att tiden gick så snabbt som det gjorde, men tiden går väl fort när man har kul 🙂 Flera uppförsbackar, cykla stående, och spurter. Superbra ledare som peppade oss igenom passet och svettigt blev det.

Core gick också förvånansvärt bra jag hade varit lite orolig att det skulle vara för tufft för mig som inte har tränat det innan och man har ju hört från folk som har tränat Core att det är ganska jobbigt, men jag kämpade på och gjorde varenda övning från början till slut vid två tillfällen saktade jag ner i övningarna, men förutom det hängde jag med. Ibland överraskar man sig själv med att klara av mer än man tror idag var en sån dag. Imorgon måste jag väl ändå få träningsvärk eller så har jag haft helt fel teknik under övningarna 😉 Efter Core passet körde jag lite styrketräning mitt träningsprogram.

Kommer fortsätta träna Spinning och Core regelbundet det var riktig kul!

 

SatsCycling

SatsCycling

 

SatsCore

SatsCore

 

 

 

Dag.72 Tis 12/2-2013

Startvikt:85kg (121203)

Vikt:72,4kg (-12,6kg)

Mat:Frukost Nutrilett smoothie 210kcal, Mellanmål Nutrilett bar 216kcal, Lunch Pannbiff, sås, potatis, grönsaker 490kcal, Mellanmål Nutrilett smoothie 210kcal, Middag Kycklingwok 330kcal. Totalt:1456kcal

Träning:30min SatsCycling, 30min SatsCore, 30min Styrketräning (individuellt träningsprogram)

2 svar to “Dag 72 Bra Träningsdag”

  1. Emma februari 13, 2013 den 10:37 #

    Vad du är duktig. Snyggt jobbat.

Kommentera

