Dag 74 Alla Hjärtans Bodypump

14 Feb

Idag har jag varit lite trött inte fysiskt mer trött i huvudet var ganska nära att avboka Bodypump passet. Jag är verkligen glad att jag inte gjorde det. Jag förberedde mig mentalt vägde för- och nackdelar, kämpade och tog mig iväg till ett härligt Bodypump pass. Jag kunde inte komma på en enda nackdel haha bara en massa fördelar 😉 Idag är det ju Alla Hjärtans dag så träningspasset fick bli min present till mig själv Alla Hjärtans Bodypump Bra för själen och bra för hjärtat! Jag vet att det ger mig så mycket energi när jag tränar. Ledaren är grym, peppande och spelar jättebra musik så det var bara att knyta skorna och åka iväg.

När jag tränar kan jag för en gångs skull vara fokuserad, koncentrera mig på det jag gör, jag känner mig gladare och får ny energi så att jag orkar ta hand om alla dom där jobbiga och svåra sakerna. Den lilla korta stunden jag tränar kan jag samla tankarna och bara ta hand om mig själv. Jag är inte en som ger upp oavsett vad som händer och jag kommer att behålla min nya rutin att träna regelbundet. Det är verkligen viktigt att ta hand om sig själv, inte glömma bort sig själv när livet är som tuffast och det känns att alla saker som kan hända ramlar ner på en människa. Jag får försöka tänka att jag har klarat av mycket så jag kommer fixa det här också och det finns alltid dom som har det värre. Det kommer att bli bättre förr eller senare 🙂

Jag ökade vikterna lite grann idag och det kändes bra. Efter Bodypump passet körde jag lite styrketräning mitt individuella träningsprogram.

 

BODYPUMP

Bodypump 14 februari

Vecka 2 Träning Avklarad

Fredag 8/2: Vilodag

Lördag 9/2: Powerwalk 45min– Check

Söndag 10/2: Vilodag

Måndag 11/2: Bodypump 55min– Check

Tisdag 12/2: SatsCycling 30min, SatsCore 30min, Styrketräning 30min (individuellt träningsprogram)- Check

Onsdag 13/2: Vilodag

Torsdag 14/2: Bodypump 55min, Styrketräning 30min (individuellt träningsprogram)- Check

Vecka 3 Planerad Träning

Fredag 15/2: SatsCycling 30min, SatsCore 30min

Lördag 16/2: Vilodag

Söndag 17/2: Vilodag

Måndag 18/2:Bodypump 55min, Styrketräning 30min (individuellt träningsprogram)

Tisdag 19/2:SatsCycling 30min

Onsdag 20/2 Pilates 55min, Styrketräning 30min (individuellt träningsprogram)

Torsdag 21/2 Bodypump 55min

Dag.74 14/2-2014

Startvikt:85kg

Vikt:72,1kg (-12,9kg)

Mat:Frukost:Nutrilett bar 216kcal, Mellanmål Nutrilett smoothie 210kcal, Lunch Spaghetti med köttbullar och sås, grönsaker 410kcal, Mellanmål Proteindryck  92kcal, Middag Chili con carne med ris och sallad 440kcal. Totalt:1368kcal

Träning: Bodypump55min, Styrketräning 30min (individuellt träningsprogram)

Kommentera

