Dag 77 Klädstorlek 42/44

17 Feb

Just nu har jag klädstorlek nånstans mellan 42/44 beror på vilken butik jag handlat kläderna i. Ibland sitter storlek 42 tajt och ibland löst. Problemet är eftersom jag är så kort 165cm så är alla byxorna för långa och då måste jag vika in byxbenen eller sy in dom. Hemma gör det väl inget att byxorna är för långa, men ute hänger dom i marken, blir blöta och går sönder och på gymmet trampar jag på dom och håller på och  snubblar när vi kör gruppträning. Kan ju liksom inte hålla koll på flera saker samtidigt träna, knyta snöret i midjan och dra upp byxbenen haha 🙂 Jag är där för att träna och har fullt upp med att göra som fröken säger. Vart kan man köpa byxor som inte är för folk som är långa? Jag behöver några vanliga byxor och sen några schysta träningskläder då träningskläderna jag använder nu fått ett riktigt gällivaregäng och blivit för stora runt midjan. Så är det alltid när jag går ner i vikt först försvinner dubbehakan, magen och överkroppen och sen försvinner kilona på underkroppen och till slut är allting i balans igen. Nu vill jag inte köpa en hel garderob innan jag nått min målvikt 55kg och för mig kommer det innebära ungefär storlek 36/38. Så jag vill vänta med att köpa in en massa kläder, räcker med några få plagg.

 

 

 

Dag.77 Sön. 17/2-2013

Startvikt:85kg

Vikt:71,8kg (-13,2kg)

Frukost:Nutrilett smoothie 210kcal, Mellanmål Nutrilett bar 216kcal, Lunch Kycklinggryta 390kcal, Mellanmål Nutrilett smoothie 210kcal, Middag:Kikärtsbiffar, ris, tzatziki och grönsaker 410kcal. Totalt: 1436kcal.

Träning:Vilodag

6 svar to “Dag 77 Klädstorlek 42/44”

  1. EllinorO februari 18, 2013 den 06:39 #

    C storlekar har korta ben. Jag är 167 cm men har längre överkropp än ben så jag har ben för någon som är 164-165 cm lång. Jag brukar köpa C storlekar och då behöver de ALDRIG sys upp. Men med C storlek behöver man tänka: Har jag en storlek 44 så blir det en storlek C88.
    Sist jag hittade C var på Kappahl. Lycka till.

  2. lindajsson februari 18, 2013 den 09:16 #

    🙂 Lyckliga bekymmer.

    Själv har jag problemet tvärt om. Är drygt 180 och ofta fladdrar standardmodellerna på mig. Men jag ska inte gnälla för de senaste åren har klädtillverkarna eller klädbutikerna börjat förstå att vi är långa, korta och mitt emellan. Som exempel C-modeller för de som har en kortare längd.

    • Livsvågen februari 18, 2013 den 09:51 #

      Hehe ja nu är det bara lyckliga bekymmer 😉
      Det skiljer sig verkligen från butik till butik, ibland känns det att man provar kläder för barn och ibland kläder för jättar.

  3. Jenny februari 18, 2013 den 11:48 #

    Hej. Jag snubblade in på din blogg för ett par veckor sen, när jag googlade runt för att få pepp för vikt och träning. Så här har du en given följare! 🙂 Lycka till i fortsättningen och bra jobbat hittills!

    • Livsvågen februari 18, 2013 den 15:36 #

      Tack!, Åh, vad kul att du hittade hit blir jätteglad om jag kan peppa och att du vill följa min resa 🙂

Kommentera

