Dag 88 Andra träffen med Personlig tränare

28 Feb

Idag hade jag min andra träff med en Personlig tränare. Det var jättekul vi gick igenom 2 nya program jag kan köra har ju tränat efter ett individuellt träningsprogram i en månad nu så det är dags att byta program 🙂 Fick en del övningar som jag aldrig testat förut med ett träningsredskap som heter kettlebell på Wikipedia står det- Kettlebell  eller girja (ryska: гиря) är en traditionell rysk gjutjärnsvikt som liknar en kanonkula med ett handtag. Kettlebellen har vunnit i popularitet som träningsredskap främst tack vare styrketränings- och flexibilitetstränaren Pavel Tsatsouline och även genom världsmästaren och världsrekordinnehavaren Valery Fedorenko. Det står även- Kettlebellträning har som målsättning att träna styrka, uthållighet/kondition, balanssinne, koordination, snabbhet och reflexer. Träningen utmanar både det muskulära och det kardiovaskulära systemet med dynamiska helkroppsövningar.

Det var ett givande möte med PT.n som är duktig, peppande, bra på att lära ut olika övningar och samtidigt fick jag en lektion om olika muskler och deras funktion. Så dagens pass blev 15 minuter cykling och 1 timme styrketräning (och stretching i slutet) jag kände mig jättenöjd med passet 🙂

Och sen måste jag bara berätta att nu har jag endast 0,5kg kvar så är jag under 70kg  jag hade tappat hela 600gram när jag ställde mig på vågen imorse.

 

Middagen blev Laxfilé med ungsrostade rotfrukter och fetaoströra med soltorkade tomater.

Laxfilé med ungsrostade rotfrukter

 

 

 

Dag.88 Tors 28/2-2013

Startvikt:85kg (121203)

Vikt:70,4kg (-14,6kg)

Mat:Frukost Havregrynsgröt med rivet äpple och mjölk, knäckebröd med skinka, gurka och paprika 330kcal, Mellanmål Nutrilett smoothie 210kcal, Lunch Fiskgratäng, sallad 335kcal, Mellanmål Proteindryck+banan 197kcal, Middag Laxfilé med ungsrostade rotfrukter och fetaoströra med soltorkade tomater 490kcal. Totalt:1562kcal

Träning:15min Cykling, 60min Styrketräning

10 svar to “Dag 88 Andra träffen med Personlig tränare”

  1. fjarilslatt mars 1, 2013 den 05:13 #

    Å så duktig du är hejja dig

  2. pernillasviktresa mars 1, 2013 den 07:56 #

    Svinbra jobbat! Keep up the good work 🙂

    Kram, Pernilla be

  3. frokendanielsson mars 1, 2013 den 15:24 #

    GRATTIS! bra gjort!

    ja visst är det underbart med barnvagnspromenader 🙂 framför allt nu på vintern när det är dåligt plogat eller inte alls och sedan alla dessa snövallar att ta sig igenom, det gäller att ha huvudet med sig 🙂

  4. Jessica mars 1, 2013 den 15:39 #

    Kanonbra jobbat! Och Kettlebell är sjukt bra träning – går på 1-2 pass i veckan, när det passar in med jobbschemat och familjelivet =) Ha en go helg!

    • Livsvågen mars 2, 2013 den 17:14 #

      Tack! och du är så himla duktig med träningen 🙂

  5. smulgubben mars 1, 2013 den 19:04 #

    Vad kul att det träningen går bra och är rolig:) Grattis till minskningen. Duktig du är!
    Kram

    • Livsvågen mars 3, 2013 den 22:44 #

      Tack! Jättekul med träningen är det 🙂

Kommentera

