Dag 92 Resultat 13 veckor med Nutrilett och mat

4 Mar

Nu kan jag pricka av SatsPowerStep från min lista Träningsmål och utmaning. Haha jag vet inte vad jag hade förväntat mig, hade inte läst på nånting om passet utan tänkte nu går jag dit och gör det här ”tänk inte gör bara”. Det här var en riktig utmaning för mig. Jag har testat aerobics en gång för länge sen och då sa jag till mig själv aldrig mer pass som kräver nån form av koordinationsförmåga och jag tänker minsann inte gå och göra bort mig fler gånger offentligt, men tydligen har jag ändrat mig, utmanat mig själv, samlat mod och nu genomfört ett pass som kräver koordination hade nån sagt till mig för ett år sen att jag ska stå där och hoppa höger och vänster, upp och ner hade jag bara skrattat och sagt aldrig i livet.

Jag har riktigt usel koordination och det blir svårt när det är mycket stegkombinationer så jag gjorde precis tvärtom under hela SatsPowerStep passet. När vi skulle till höger gick jag till vänster, när vi skulle hoppa upp gjorde jag utfall och när vi skulle ta steg bakåt tog jag ett eller två steg framåt hahah så illa var det, med det var roligt ändå och jättesvettigt, jag hann inte tänka så mycket utan försökte verkligen mitt bästa, men det gick bara inte, tror man ska testa ett par gånger för att det ska sitta någorlunda eller så var jag bara trött idag. Vissa har det där inom sig bra koordination, taktkänsla, inga problem med många stegkombinationer, dans, aerobics, zumba och allt möjligt jag borde kanske hålla mig till Bodypump, cykling eller lyfta skrot på gymmet för att inte råka skada nån av misstag under gruppträningspassen 😉 Jag försökte verkligen hänga med hoppade och studsade på stepbrädan åt alla håll och kanter jag tänkte såhär nu har jag kommit hit då ska jag fan fixa det här, det ska bli svettigt och jag kommer känna mig glad och nöjd efteråt.

Riktigt bra konditionsträning, inte så mycket styrka som jag trodde, men man får upp flåset ordentligt och säkert träningsvärk i vaderna och låren. Så här står det om SatsPowerStep. på Sats hemsida- ”Här varvas tuff konditionsträning med effektiv styrketräning. I konditionstopparna finner du enkla steg upp och ner på en stepbräda. I styrkedelen använder du egna kroppen och vikter. Den drivande musiken med övningar specialanpassade därefter gör att du orkar mer än du tror” Hm..enkla steg upp och ner på en stepbräda, det var inte enkelt för mig haha lika smidig som ett kylskåp 😉

 

SatsPowerStep

SatsPowerStep

 

Veckoresultat

Nutrilett resultat vecka 13

 

 

 

 

Dag.92 4/3-2013

Startvikt:85kg (121203)

Vikt:69,8kg (-15,2kg)

BMI start:31,22 Fetma klass 1

BMI:25,63kg (-5,59)

Midja start:89cm (121203)

Midja:74cm (-15cm)

Mat:Frukost omelett, smörgås med ost och skinka 270kcal, Mellanmål Nutrilett bar 216kcal, Lunch Färsbiffar med potatismos, sås och sallad 490kcal, Mellanmål Proteindryck 187kcal, Middag Fisk i ugn, ris sås och sallad.Totalt:1528kcal

Träning:55min SatsPowerStep

6 svar to “Dag 92 Resultat 13 veckor med Nutrilett och mat”

  1. Jessica mars 5, 2013 den 11:14 #

    Haha…du är som jag! Jag har också NOLL koordination och ser mest ut som en defekt sprattelgumma 😉 Ikväll ska jag ge mig på att testa Sh’Bam för första gången och det kan ju bli skoj…för alla andra som ser mig i spegeln då…haha =D

    • Livsvågen mars 5, 2013 den 21:30 #

      Haha lycka till! Man måste bjuda på sig själv ibland 😉

  2. Maria mars 5, 2013 den 13:53 #

    Det är så. Man ska inte TÄNKA på om man ska göra det eller inte, utan man ska bara göra det!! 🙂 Good job!!

    • Livsvågen mars 5, 2013 den 21:33 #

      Precis! Tänker man för mycket blir det aldrig av, bättre att bara göra det 🙂

  3. Jenny - 2xlblog mars 5, 2013 den 19:43 #

    Haha! Det låter precis som jag och Zumba 🙂 Du är så himla modig och duktig som ger dig på något som du tror kommer att bli svårt. Såg att det går kanonbra neråt med vikten också 🙂 Grattis!

    • Livsvågen mars 5, 2013 den 21:34 #

      Haha tur att man inte är ensam 😉 Tack tack!

Kommentera

