Dag 94 Inga men och tänk inte gör bara!

6 Mar

Ibland är man sådär trött att man bara har lust att dra täcket över huvudet och vila nån timme istället för att göra nånting annat idag var en sån dag har sovit jättedåligt och hade verkligen ingen ork. Motivation, vilja och lust har jag så det räcker till andra, men den där jäkla tröttheten en natt med dålig sömn är inte kul, men det drabbar alla då och då. Jag har ju bestämt mig att jag ska träna och nå mina mål oavsett vad, det enda som kan hindra mig är om jag blir sjuk på riktigt eller att det händer nånting akut som gör att jag inte kan träna just den dagen annars finns det inga ursäkter.

Så jag hade två val antingen avbokar jag träningen går och lägger mig och vilar eller så hittar jag orken och åker iväg och tränar. Jag valde att ha en inre dialog med sig själv för att påminna mig själv hur bra det kommer kännas efteråt. Jag mediterade en liten stund och visualiserade fram bilden när jag står där på gymmet, hur pigg och glad jag känner mig och hur lycklig och nöjd jag känner mig efteråt när jag fått min dos av endorfiner 🙂 Jag gjorde bilden så levande som möjligt, använde alla mina sinnen och återigen lyckades jag skapa en bild, en stark känsla som gjorde att jag klädde på mig snabbare än blixten och åkte iväg till gymmet. Jag bestämde mig och tänkte för mig själv- ”Så här pigg, glad och nöjd som du kände dig i den visualiserade bilden kan du känna dig på riktigt om en stund bara du åker iväg nu på en gång, inga men och tänk inte gör bara!”. Så jag åkte iväg och det är jag väldigt glad över. Träningen gick bra, tröttheten var borta, jag var fokuserad och jag var glad, lycklig och nöjd efteråt 🙂

Det blev 55 minuter Pilates och 60 minuter Styrketräning. Pilates är också skönt på det sättet att man kan vara här och nu och fullt fokuserad på sin andning och sin kropp det är som balsam för själen man glömmer bort alla bekymmer och bara känner sig levande och Styrketräning älskar jag.

 

Pilates

Pilates 6 mars

 

 

 

Dag.94 Ons 6/3-2013

Startvikt:85kg (121203)

Vikt:69,6kg (-15,4kg)

Mat:Frukost Naturell yoghurt med bär, Smörgås med avokado, skinka sallad, kokt ägg 320kcal, Mellanmål Nutrilett smoothie 210kcal, Lunch Linssoppa, smörgås med keso och skinka, sallad ett glas mjölk 450kcal, Mellanmål Proteinshake 187kcal, Middag Renskavsgryta med potatismos, sallad, 1 clementine 435kcal. Totalt:1602kcal

Träning:55min Pilates, 60min Styrketräning

4 svar to “Dag 94 Inga men och tänk inte gör bara!”

  1. Jenny - 2xlblog mars 7, 2013 den 23:51 #

    Åh vad bra!!!’;)

    • Livsvågen mars 8, 2013 den 00:53 #

      Hehe japp det kändes bra efteråt 🙂

  2. smulgubben mars 7, 2013 den 23:56 #

    Bra gjort!! Det ska jag tänka på i framtiden också och prova när det känns trögt:)
    Kram

    • Livsvågen mars 8, 2013 den 00:52 #

      Ja prova det brukar fungera 🙂 Kram

Kommentera

