Dag 96 Starkare än någonsin

9 Mar

Jag tycker det är så skönt att träna det har tagit lång tid år innan jag har förstått och ”tagit till mig det”.  Träning är bästa medicinen som man kan få.

Jag känner mig starkare än någonsin och jag har ökat och ökat med vikter, men inte fått sån där härlig träningsvärk på sista tiden.

Nu får ni gärna hjälpa mig och ge mig några tips. Från början körde jag 3*12 repetitoner, men det kändes för enkelt så jag ökade vikterna, ingen träningsvärk då heller så nu har jag provat att öka ännu mer och gjort färre repetitioner istället, men fortfarande ingen träningsvärk. Tänk att man kan längta efter träningsvärk haha. Hur gör ni för att få träningsvärk?

En sak som jag kommit på nu är att jag älskar spinning och vill rekommendera det till alla som vill få bra konditonsträning och som jag sagt förut- ”Det blir vad du gör det till”. Så jag vill nog snart öka till 45min-60 minuter spinning istället för 30 minuter 🙂 Det gäller att hitta sin egen grej en motionsform som man tycker om och kan längta till så mycket att du tar på dig skorna och springer dit oavsett väder eller trötthet 🙂

 

SatsCycling och SatsCore

SatsCycling och Core

 

 

 

Dag.96. Fre 8/3-2013

Starvikt.85kg (1121203)

Vikt.69,3kg (-15,7kg)

Mat:Frukost hemmagjord smoothie, smörgås med skinka sallad, ägg 340kcal, Mellanmål, Nutrilett bar 216kal, Lunch Fisk, kokt potatis, sås, sallad, 375kcal, Mellamål proteindryck 187kcal, Middag Fajitas med kyckling, grönsaker, gräddfil, salsasås, sallad 435kcal, 1 glas vitt vin 110kcal. Totalt:1663kcal

Träning: 30min SatsCycling, 30min SatsCore, 55min Styrketräning

Ett svar to “Dag 96 Starkare än någonsin”

  1. MariaK mars 10, 2013 den 19:15 #

    Håller med dig fullständigt om att man måste hitta den träningsform som man själv gillar. Annars är det lätt att man ger upp. Du är grym! 🙂

Kommentera

