Dag 100 Tiden går fort

12 Mar

Nu har det gått 100 dagar sen jag började min viktresa. 100 dagar låter jättemycket, men tiden går fort! Undar hur mycket jag hade vägt idag om jag inte bestämt mig att börja gå ner i vikt? Hur många kilo hade jag ökat per vecka? månad? Jag gissar att jag hade vägt runt 90kg om inte ännu mer. Hur hade jag mått? Svullen, andfådd, deprimerad, irriterad, humörsvängningar, blodsockerdippar, huvudvärk, illamående, värk i kroppen. Hur hade mina blodvärden och övriga värden sett ut? Inte bra gissar jag.

Dom här 100 dagarna har varit bland dom bästa dagarna i mitt liv. Varför? Därför att jag vet att min kropp och min hälsa tackar mig för varje överviktskilo jag gått ner. Alla har fått en kropp, det här är den enda kroppen vi har och den måste man ta hand om. Jag har fått mycket mer energi, förbättrat konditionen, jag känner mig lättare och snabbare.

Så 100 dagar och -16kg endast 14kg kvar det kommer gå bra ingen brådska lagomt är bäst.

Ikväll gjorde jag Vegetarisk tortilla med texmexfärs och hemmagjord guacamole till middag jättegott var det. Hade även sallad, babyspenat, tomat, stora bönor, majs, lök, spansk peppar, jalapeños och några klickar salsasås gillar när det är starkt. Jag tycker det är rätt så gott med vegetarisk mat och då har jag tänkt att jag kanske ska äta vegetarisk mat någon gång i veckan eller kanske ha en helt vegetarisk dag hemma eller två. Varför inte?  Jag tycker om det mesta i matväg (det var väl himla svårt att gissa, varifrån kom övervikten liksom? ;))

 

Vegetarisk tortilla med texmexfärs och guacamole

Vegetarisk tortilla med texmexfärs

 

Spinning och Core

SatsCycling och Core 12 mars

 

 

 

 

Dag.100 Tis 12/3-2013

Startvikt:85kg (121203)

Vikt:69kg  (-14kg)

Mat:Frukost Naturell yoghurt+bär, smörgås med ägg och kaviar 300kcal, Mellanmål Nutrilett smoothie 210kcal, Lunch:Fisksoppa med lax och räkor, sallad 440kcal, Mellamål Proteindryck 187kcal, Mellanmål banan 105kcal, Middag Vegetarisk tortilla med texmexfärs och guacamole, sallad 365kcal. Totalt:1607kcal

Träning:30min SatsCycling, 30min SatsCore, 45min Styrketräning

9 svar to “Dag 100 Tiden går fort”

  1. lindajsson mars 13, 2013 den 09:56 #

    Gilla, gilla, gilla!

  2. smulgubben mars 13, 2013 den 20:54 #

    Du har verkligen gjort ett enormt jobb dom här dagarna:) Inte bara viktmässigt.
    Bra gjort!Kram

    • Livsvågen mars 17, 2013 den 23:56 #

      Tack! Jag anade aldrig vilken resa det skulle bli i slutändan när jag startade denna resa, en bit kvar så vi får se hur det går 🙂 Kram

  3. Jenny - 2xlblog mars 13, 2013 den 22:37 #

    Superhärligt!!

  4. bluncks mars 14, 2013 den 13:14 #

    Bra jobbat!! 😀

Trackbacks/Pingbacks

  1. Passerat 80 dagar | Linda Jsson - mars 13, 2013

    […] på sin blogg om hur fort 100 dagar har gått. Min första tanka var att 100 dagar är många dagar, en lång tid. Inte i det stora […]

Kommentera

