Inre resa

14 Mar

Jag förstår inte vart tiden har tagit vägen det har gått oerhört snabbt och mycket har hänt under resans gång inte bara viktmässigt utan det har även varit en inre resa med mycket tankar och funderingar 🙂 Jag har haft kul under resans gång och även haft djupa tankar om livet och allt omkring, men det blir väl så. Man startar en resa, men man anar inte vilken resa det kommer att bli. Jag är också glad och tacksam för alla fina kommentarer och mejl jag har fått. Tack! Ni är många där ute som som kämpar med det ena och det andra jag blir rörd över hur mycket fina människor det finns. Ge aldrig upp och tro på er själva! och jag blir väldigt glad om jag har lyckats inspirera någon eller fungerat som bollplank.

Jag längtar till helgen ska träffa en av mina vänner som jag inte hunnit träffa sen jag flyttade hit till Stockholm ska bli jättekul hoppas bara vännen är frisk nu. Jag har också bokat in ett längre spinningspass i helgen hela 55min spännande hur det kommer gå 🙂 Då kan jag bocka av den i min lista Träningsmål och utmaning. Ska sätta igång och testa lite nya pass nu när jag känner att jag har fått lite bättre kondition och mer ork. Tänkte planera lite imorgon hur jag ska göra.

 

 

 

Dag.102. Tors 14/3-2013

Startvikt:85kg (121203)

Vikt:68,8kg (-16,2kg)

Mat:Frukost Naturell yoghurt+bär, smörgås med avocado och ägg 340kcal, Mellanmål Nutrilett bar 216kcal, Lunch Pastasallad med tonfisk 350kcal, Mellanmål Proteindryck 187kcal, Middag Spaghetti med köttfärssås, grönsaker, clementine, 450kcal. Totalt:1543kcal

Träning:10min Cykling, 50min Styrketräning

6 svar to “Inre resa”

  1. Jasmin mars 15, 2013 den 13:20 #

    Va duktig du är!
    Ska börja med nutrilett, Jag har smakat choklad shake och den var riktig god. Vad tycker du om jordgubb och vanilj smaken?

    Skulle du kunna skriva en liten recension på alla nutrilettprodukter (även bars) som du smakat och gradera på skala 1-5?
    Blir det inte dyrt med bars som du äter rätt ofta? och dricker du aldrig shakes som tex mellanmål? de är billigare och mer kalorisnåla än smoothien.

    • Livsvågen mars 17, 2013 den 23:33 #

      Tack! Kan absolut skriva en recension om produkterna jag testat. Gör ett inlägg i början av veckan så håll utkik 🙂

      Jag dricker inte shakes som mellanmål så ofta nuförtiden då jag tycker smoothies och bars är mer mättande när man tränar aktivt. Nu när jag tränar mer så är jag mer hungrig än när jag gick på VLCD, drack enbart shakes, tränade väldigt lugnt promenader, lätt cykling, styrketräning med jättelätta vikter bara för att hålla igång dom befintliga musklerna (ingen hårdträning, farligt under vlcd) så det är nog mer det att jag vill känna mig konstant mätt, ha lite tuggmotstånd (bar) eller en tjockare konsistens (smoothie).

      Dyrt nja, beror nog hur man ser på det förut kunde jag köpa en chipspåse och trycka i mig ca.23kr (över 1000 kalorier) eller en 200gr chokladkaka ca.20kr (över 1000 kalorier) och det sköljdes ner med läsk ibland 50cl ca.13kr (över 200kcal) och ibland 150cl ca.20kr (över 600kcal). Nuförtiden äter jag ingen godis, läsk, chips, kakor osv. Jag äter matlåda varje dag (sparar ca.1500kr/mån om lunch kostar 75kr/dag) jag köper inte heller fädigmat hem eller väldigt väldigt sällan så jag har nog sparat in dom pengarna Nutrilett bars (ca.18kr/st ca 216kcal) och smoothies (ca.23kr/st ca.210kcal) kostar för länge sen 😉

      • Jasmin mars 18, 2013 den 13:05 #

        Tack för svaren. Ska försöka gå ner i vikt med nutrilett nu.
        Hur gör du på fest, jul, påsk mm. Unnar du dig av det som bjuds eller är du strikt med dieten.
        Jag är svag för socker så jag måste nog låta bli det helt, kan liksom inte bara ta en kaka…. kanske är bättre med en mättande bar isåfall.
        Ser fram emot din recencion 🙂

      • Livsvågen mars 20, 2013 den 16:03 #

        I början körde jag väldigt strikt första 3 veckorna endast shakes därefter vanlig middag+nutrilett. Jag började dieten den 3/12 och eftersom jag ganska nyligen hade börjat så valde jag att hoppa över godsaker och alkohol när det var jul ville försöka hålla mig till dom nyttiga alternativen så jag åt lax, sill, ägg, potatis, grönsaker och drack vatten till. Nu var jag tvungen att söka lite i mina gamla inlägg för att se när jag unnade mig någonting för första gången. Den 18 jan 1,5mån efter jag börjat min diet unnade jag mig ett glas vitt vin för första gången 🙂 Jag har unnat mig köpt hamburgare vid 2 tilfällen, men då valde jag att hoppa över strips och läsk. Jag kommer absolut att unna mig vid fester, påsk osv, men jag försöker ändå hålla koll på vad jag stoppar i mig, jag äter inget socker i form av godis, läsk, kakor osv utan håller mig till mat och ev lite vitt vin nån gång.

  2. Maria mars 16, 2013 den 17:38 #

    Det är ju verkligen det. En inre resa alltså. Under förra året så skrev jag dagbok och jag är så glad att jag gjorde det för nu kan jag gå tillbaka varje dag och följa mina tankar, känslor och framför allt, mitt beteende. Det är väldigt sporrande att se hur utvecklingen har gått. 🙂 Vissa saker behöver jag fortfarande jobba på, men det går framåt. 🙂

    • Livsvågen mars 17, 2013 den 23:47 #

      Vad kul att kunna gå tillbaka och läsa det man skrivit tidigare och märka vilken utveckling man gjort 🙂 Alla vi behöver jobba med flera saker, resan tar aldrig slut, man slutar aldrig att utvecklas, man lär sig något nytt varje dag, skaffar ny kunskap, hittar nya utmaningar och mål. Bra jobbat hittills och lycka till i framtiden! 🙂

Kommentera

