Resultat 15 veckor med Nutrilett och mat

18 Mar

Den här veckan har jag gått ner 0,4kg känner mig svullen som en ballong av vätska i kroppen. Trodde inte jag skulle ha gått ner någonting den här veckan så jag är lite förvånad att jag ändå gjort det -0,4kg är inte illa. Har som sagt ingen brådska med viktnedgången nu ca.0,5-1kg i veckan tycker jag är lagomt. Så jag är nöjd 🙂

Min vän som bor långt borta är i Stockholm just nu och hälsar på vi har planer på att åka till stan på lördag och dansa lite, det var evigheter sen jag var ute så det ska bli kul. Kul och lite ovant har ju inte stått på dansgolvet sen hm kommer inte ens ihåg när. Det blir en utmaning jag rör mig som ett kylskåp på dansgolvet, har noll koordination och taktkänsla, men äsch bara man rör lite på armar och ben så blir det nog bra till slut 😉 Spännande! Vi ska höras senast fredag så får vi se vart vi ska och vad vi ska äta och dricka innan.

 

Veckoresultat

Nutrilett resultat vecka 15

 

 

 

 

Dag.106 Mån 18/3-2013

Startvikt:85kg (121203)

Vikt:68,6kg (-16,4kg)

BMI start:31,22 Fetma klass 1

BMI:25,19 (6,03)

Midja start:89cm (121203)

Midja:74cm (-15cm)

Mat:Frukost Frukost Havregrynsgröt med rivet äpple och mjölk, smörgås med ost och skinka 355kcal, Mellanmål Nutrilett smoothie 210kcal, Lunch Kyckling, quinoa, sås, grönsaker 400kcal Mellanmål Proteindryck 187kcal, Middag Vegetarisk Falafel med tzatziki och grönsaker 450kcal. Totalt:1602kcal

Träning:10min Cykling, 60min Styrketräning

4 svar to “Resultat 15 veckor med Nutrilett och mat”

  1. Vikttrollet mars 19, 2013 den 19:36 #

    Hej fann dig just och blir tagen av vad jag läser.
    Vad duktig du är och snacka om jämra anamma, har du varit hungrig nån gång?
    Hur mådde du den första veckan och hur mår du nu?

    Lycka till säger en annan kämpe som inte kommit lika långt

    • Livsvågen mars 20, 2013 den 15:27 #

      Hej vad kul att du hittade mig 🙂 Haha jag kan ganska envis och bestämd när jag har bestämt mig för någonting. Jag var hungrig första dagarna när jag började med vlcd-dieten (körde ren kur i 3v), sen hamnade min kropp i ketos, hungerskänslorna förvann och jag kände mig pigg och hade otroligt mycket energi. Efter 3 veckor började jag lägga till mat i min dagliga kost, jag har mått jättebra under alla veckor, stabilt blodsocker, inget sockersug, ingen hunger förutom efter träningen, men jag tar ju alltid mellanmål direkt efter och såklart middag till kvällen ibland har jag ätit två mellanmål på kvällen eller frukt, fruktsallad och kesella som efterrätt då är man verkligen mätt. Träningen och endorfinerna håller mig igång jag är pigg och glad, mycket energi, jag väljer automatisk ”nyttigare” mat än jag gjorde innan (i mitt förra liv haha) jag tränade aktivt. Jag vill få effekt förbättra kondition, styrka och få en hälsosam vikt däremot har jag ingen brådska att gå ner kilona nu ca 0,5-1kg/v tycker jag är lagomt 🙂

      Lycka till du med det kommer gå bra för dig!

  2. carusasviktblogg mars 22, 2013 den 22:02 #

    Heja heja heja!!! Va´du är bra!

Kommentera

