Recension Nutrilett

19 Mar

Det var en läsare som bad mig skriva recension om Nutrilett produkter jag testat så nu har jag skrivit ihop det jag tycker. Alla människor har ju olika smak så det gäller att testa sig fram 🙂

Nutrilett Shakes

Nutrilett shakes

Nutrilett Quick Weigt Loss Chocolate Shake

Min åsikt:God utan att chokladsmaken tar överhand, bäst när den är riktigt kall, inte för söt, man tröttnar inte på en gång, går att blanda i kaffe för smakvariation, min favorit bland Nutrilett shakes.

Fördelar:Snabbt och enkelt att tillreda, lätt att ha med sig, okej konsistens, lagom sötma.Bra som kickstart.

Nackdelar:Kan bildas lite klumpar i drycken.

Betyg:4

Nutrilett Quick Weight Loss Vanilla Shake

Min åsikt:Okej smak, bäst när den är riktigt kall, jag gillade inte smaken som är för söt eller hur konsistensen kändes i munnen första gången jag smakade drycken, men när glaset var tomt tyckte jag att det var inte så tokigt ändå, andra shaken tyckte jag var helt okej. Går att blanda i kaffe för smakvariation.

Fördelar:Mättande då den är rätt så tjock i konsistens, snabbt och enkel att tillaga, lätt att ha med sig. Bra som kickstart.

Nackdelar:Lite för tjock konsistens, smakar mer som stark vaniljsocker än vaniljmilkshake, lite för söt.

Betyg:3

Nutrilett Quick Weight Loss Strawberry Shake

Min åsikt:Inte så god inte ens när den är kall, Hade hoppats på en riktigt god jordgubbsmilkshake smak, men denna smakar alldeles för lite jordgubb och sen är det nån konstig bismak, men kan inte sätta fingret på vad.

Fördelar:Mättande då den är rätt så tjock i konsistens, snabbt och enkelt att tillaga, lätt att ha med sig. Bra som kickstart.

Nackdelar:Ingen god smak, konstig bismak, för tjock konsistens.

Betyg:2

Nutrilett Quick Weight Loss Forest Fruit Shake

Min åsikt:Inte så god smak tyvärr och den har en konstig bismak av någonting, men jag vet inte vad, blev besviken.

Fördelar:Snabbt och enkelt att tillaga, lätt att ha med sig. Bra som kickstart.

Nackdelar:Inte god, konstig konsistens, lite pulvrig, bismak av någonting.

Betyg:1

Smoothies

Nutrilett Nordic Berries Smoothie

Hunger Control Nordic Berries Smoothie

Min åsikt:Väldigt god smoothie med smak av jordgubbar, blåbär svarta vinbär och hallon, lite syrlig, men på ett gott sätt. Fungerar utmärkt att dricka kallt eller rumstempererat. Okej som mellanmål eller att ersätta 1-2 mål om dagen. En av mina favorit smoothies.

Fördelar:Mättande, lätt att ha med sig, len och fin konsistens, man tröttnar inte på smaken.

Nackdelar:Kanske lite för syrlig för några.

Betyg:5

Hunger Control Guava Fresh and Fruity Smoothie

Min åsikt:God fruktig smak, mättande, len och fin konsistens. Godast när den är iskall. Okej som mellanmål eller att ersätta 1-2 mål om dagen.

Fördelar:Mättande, lätt att ha med sig, len och fin konsistens.

Nackdelar:Man tröttnar snabbt på smaken.

Betyg:3

Hunger Control Rich Chocolate Drink

Min åsikt:Helt okej, lite för stark chokladsmak för min smak, men fungerar säkert för chokladälskare, mättande, len och fin konsistens. Okej som mellanmål eller att ersätta 1-2 mål om dagen.

Fördelar:Mättande, lätt att ha med sig, len och fin konsistens.

Nackdelar:Lite för stark chokladsmak, man tröttnar snabbt på smaken.

Betyg:3

Hunger Control Nordic Berries Smoothie

Min åsikt:Ska smaka granatäpple och jordgubbar, inte alls god inte ens kall, konstig konsistens och eftersmak, blev besviken.

Fördelar:Mättande, lätt att ha med sig.

Nackdelar:Inte god, konstig konsistens och eftersmak.

Betyg:1

Hunger Control Tasty Tropical Smoothie

Min åsikt:Väldigt god smoothie med smak av persika, apelsin och druva, fruktig och söt dämpar sötsuget. Fungerar utmärkt att dricka kallt eller rumstempererat. Okej som mellanmål eller att ersätta 1-2 mål om dagen. En av mina favoritsmoothies.

Fördelar:Mättande, lätt att ha med sig, len och fin konsistens, dämpar sötsuget och man tröttnar inte på smaken.

Nackdelar:Kanske lite för söt.

Betyg:4

Bars

Nutrilett bars

Nutrilett Hunger Control Crispy Chocolate Bar

Min åsikt:En god bar med krispig choklad, härlig tuggmotstånd, mättande. Okej som mellanmål eller att ersätta 1-2 mål om dagen.

Fördelar:Mättande, lätt att ha med sig.

Nackdelar:Man blir torr i munnen och halsen vatten behövs

Betyg:3

Nutrilett Hunger Control Peanut Bar

Min åsikt:En god bar med jordnötssmak, bra tuggmotstånd, mättande, okej som mellanmål eller att ersätta 1-2 mål om dagen.

Fördelar:Mättande, lätt att ha med sig.

Nackdelar:Man blir torr i munnen och halsen vatten behövs.

Betyg:4

Nutrilett Hunger Control Premium Dark Chocolate Bar

Min åsikt:Helt okej bar med smak av mörk choklad, bra tuggmotstånd, mättande, okej som mellanmål eller att ersätta 1-2 mål om dagen.

Fördelar:Mättande, lätt att ha med sig.

Nackdelar:Lite bismak av någonting, man blir torr i munnen och halsen vatten behövs.

Betyg:3

Hunger Control Caramel Toffee Bar

Min åsikt:Riktig god bar med mjuk cola täckt av choklad, härlig tuggmotstånd, mättande, dämpar sötsuget, okej som mellanmål eller att ersätta 1-2 mål om dagen. En av mina favoritbars.

Fördelar:Mättande, lätt att ha med sig, dämpar sötsuget.

Nackdelar:Kanske lite för söt.

Betyg:4

Hunger Control Brownie Bar

Min åsikt:Smakar sådär, mättande, ganska seg konsistens nästan lite torr.

Fördelar:Mättande, lätt att ha med sig.

Nackdelar:Seg konsistens, lite torr, man blir torr i munnen och halsen vatten behövs.

Betyg:2

5 svar to “Recension Nutrilett”

  1. lindajsson mars 20, 2013 den 10:06 #

    Känns som om jag kunde ha skrivit betygen själv bortsätt från den som smakar granatäpple/jordgubb som skulle nog fått en trea av mig och vaniljen som skulle fått en etta men en femma när man blandar med kaffe. Jag dricker shake varje vardagmorgon och just nu är jag insnöad på den kombon. Testade du vaniljen med kaffe någon gång?

    • Livsvågen mars 20, 2013 den 15:46 #

      Just det tack för att du påminde mig ska lägga till lite text under vaniljshake 🙂 Jag tycke det var ganska gott med kaffe i, men fortfarande en 3a från min sida det är nånting där med sötman och konsistensen. Hehe då har vi nästan samma smak när det gäller dom övriga 😉

  2. Jasmin mars 20, 2013 den 13:36 #

    Tack för recentionen, verkligen hjälpsamt, ska satsa på chokladshaken, och testa vaniljshaken nu i början.

    • Livsvågen mars 20, 2013 den 15:43 #

      Vad kul att du gillade recensionen och om det kan vara till hjälp 🙂

  3. Maria mars 23, 2013 den 01:01 #

    Alla gillar som sagt var olika och det har hänt att även jag har druckit måltidsersättningar. Nu för tiden så dricker jag bara proteinpulver: http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/gourmet-pro

Kommentera

