Inre balans och harmoni

7 Apr

Har haft internetproblem och inte kunnat uppdatera här, men nu verkar det fungera igen 🙂 Igår var jag på Bio med en kompis vi såg Johan Falk Kodnamn Lisa.

I torsdags tränade jag dubbelpass tränade BODYPUMP och testade även BODYBALANCE. för första gången så  nu kan jag bocka av den också från min lista Träningsmål och utmaning. Bodybalance är en blandning av Yoga, Tai Chi och Pilates man tränar styrka, balans och rörlighet med hjälp av fokusering, andning och olika rörelsekombinationer. Ett pass som även ger dig inre balans och harmoni.

Passet började med uppvärmning och därefter blev det olika Yoga, Tai Chi och Pilates rörelser. Instruktören försökte guida alla för att komma i den rätta andningen det var inte så lätt även fast jag tränat olika typer av andningsövningar och Pilates tidigare, men det är väl det där med att göra flera saker samtidigt som är lite svårt för mig jag kan andas rätt, men ska det bli rörelser på det så blir det genast lite svårare haha 🙂 Vissa av övningarna var svåra för jag är inte så vig, men eftersom det fanns olika svårighetsgrader så gick det lättare instruktören visade en lätt och en svårare variant av övningarna. Riktigt skön stretching för hela kroppen det gällde att testa sina gränser, böja och stretcha kroppen som man aldrig gjort tidigare. Passet avslutades med stretching och avslappning. Skön pass om man behöver stretcha ordentligt och komma ner i varv.

 

Bodypump och Bodybalance

Bodypump och Bodybalance 4 april

 

 

 

 

Dag.122 Tors 4/4-2013

Startvikt:85kg (121203)

Vikt:67,5kg (-17,5kg)

Mat:Frukost Havregrynsgröt med rivet äpple och mjölk, smörgås med ost och skinka 355kcal, Mellanmål Nutrilett smoothie 210kcal, Lunch Kyckling i ugn, potatis, sås, grönsaker 430kcal, Mellanmål Proteindryck 187kcal, Middag Pasta med tonfisksås, grönsaker 420kcal, Kväll Banan 105kcal. Totalt:1707kcal.

Träning:55min Bodypump, 55min Bodybalance

 

 

Dag.123 Fre 5/4-2013

Startvikt:85kg (121203)

Vikt:67,8kg (-17,2kg)

Mat:Frukost Omelett, smörgås med ost och skinka 270kcal, Mellanmål Fruktsallad+kesella 160kcal, Lunch Pasta med tonfisksås, grönsaker 420kcal, Mellanmål Nutrilett shake 112kcal+banan 105kcal, Middag Renskavsgryta med potatismos, sallad 440kcal. Totalt:1507kcal

Träning:Vilodag

 

 

Dag.124 Lör 6/4-2013

Startvikt:85kg (121203)

Vikt:67,3kg (-17,7kg)

Mat:Frukost Naturell yoghurt+bär, smörgås med avocado och ägg 340kcal, Mellanmål Nutrilett smoothie 210kcal, Lunch Renskavsgryta med potatismos, sallad 440kcal, Mellanmål Smörgås med ägg och kaviar 160kcal, Middag Ungsbakad lax, pasta, sås, grönsaker 390kcal, Kväll Popcorn 90kcal. Totalt:1630kcal.

Träning:Vilodag

Kommentera

