Resultat vecka 18 med mat och Nutrilett

8 Apr

18 veckor totalt 4,5 månader har gått sen jag började min viktresa en resa mot ett hälsosamt liv. Från 85kg med ett BMI på 31,22 Fetma klass 1 till dagens vikt 67kg med ett BMI på 24,60 Normalvikt enl. Vårdguiden.se. BMI är ju ett verktyg som inte stämmer in på alla dvs.muskulösa, äldre, barn och unga. Det finns andra sätt att mäta t.ex höft, midja kvot och midjemåttet går ju även mäta fettprocent osv. Men enl.BMI uträkningen har jag nu passerat gränsen från Överviktig till Normalviktig och det var inte igår kan jag säga 🙂

Denna resa har varit oerhört kul, jag har märkt av flera positiva effekter både fysiskt och psykiskt. Jag har använt bloggen för min egen skull, ett ställe där jag kan skriva av mina tankar och funderingar kring kost, hälsa, träning, viktminskning, bryta dåliga vanor, sockerberoende, hitta inre balans och harmoni, stress, sorg och saknad, minnen och mycket mer.

Den här resan har också inneburit en inre resa jag har lärt mycket om mig själv- Hur jag fungerar?, Varför jag fungerar som jag gör?, Hur maten påverkar mig? Jag har kommit fram till olika bidgande faktorer till varför jag inte startat denna resa tidigare?, Vad och varför jag gjort fel i mina tidigare viktminskningsförsök och träningsförsök? Jag har lärt mig tåladom, tålamod och tålamod och att inte ge upp.

Har fått nya fina bloggvänner och även några nya vänner som jag mailar med dagligen och det är jättekul 🙂 Jag är oerhört glad och rörd när jag får fina kommentarer och mail med peppande ord och när någon säger att jag är en förebild som inspirerar och motiverar då blir man ju alldeles mållös och vet inte vad man ska säga, men jag vill hur som helst tacka ödmjukast. Fortsätt kämpa, ge inte upp och maila mig gärna om du behöver ha någon att bolla tankar och erfarenheter med svarar mer än gärna och agerar som bollplank och kan jag hjälpa till på något sätt så blir jag jätteglad 🙂

 

Veckoresultat

Nutrilett resultat vecka 18

 

 

 

 

Dag.126 Tis 8/4-2013

Startvikt:85kg (121203)

Vikt:67kg (-18kg)

BMI start:31,22 Fetma klass 1

BMI:24,60 (-6,62)

Midja start:89cm (121203)

Midja:73,5cm (-15,5cm)

Mat:Frukost Naturell yoghurt med bär, Smörgås med avokado, skinka sallad, kokt ägg 320kcal, Mellanmål Nutrilett bar 216kcal, Lunch Pannbiff, sås, potatis, grönsaker 410kcal, Mellanmål Proteindryck 187kcal, Middag Vegetarisk Lasagne, sallad, clementine 470kcal. Totalt:1603kcal

Träning:15min Cykling, 60min Styrketräning

Kommentera

